رییس مجمع نمایندگان گیلان:

صادرات کشور به اقتصاد نفتی عادت کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تصریح بر اینکه صادرات خود را به اقتصاد نفتی عادت داده‌ایم، خاطرنشان کرد: نمی‌شود با تکیه بر اقتصاد نفت حرف‌های بزرگ زد.وی، با اشاره به اینکه نقدینگی زیادی در دست مردم است، یادآور شد: این نقدینگی می‌تواند وارد چرخه اقتصاد کشور شود

ندیمی5به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تصریح بر اینکه صادرات خود را به اقتصاد نفتی عادت داده‌ایم، خاطرنشان کرد: نمی‌شود با تکیه بر اقتصاد نفت حرف‌های بزرگ زد.وی، با اشاره به اینکه نقدینگی زیادی در دست مردم است، یادآور شد: این نقدینگی می‌تواند وارد چرخه اقتصاد کشور شود.

ندیمی، اضافه کرد: ۸۰ میلیارد دلار آورده سرمایه داشتیم اما اقتصاد ما را تغییر نداد.

*ضرورت سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشگاهی به طرف اقتصاد و صادرات

وی با تأکید بر اینکه پایان‌نامه‌های دانشگاهی باید به طرف اقتصاد و صادرات سوق داده شود، متذکر شد: در این صورت موضوع تغییر می‌یابد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، با اشاره به اینکه حق نداریم به نام احتمال حقیقتی را انکار کنیم، یادآور شد: توان ما در بخش های غیر نفتی است و در تولید و صادرات مشکلی وجود ندارد و این امر نمی‌تواند دلیلی برای نگرانی در آینده باشد.

وی، تارخ تمدن را معنای داشته‌های کشور دانست و گفت: دنیا نیازمند داشته‌های ماست.

ندیمی با بیان اینکه صدور خدمات در دنیا تعریف دارد، خاطرنشان کرد: امروز ۷۰ قلم صدور خدمات در کشور وجود دارد.

وی، یادآور شد: اگر بدانیم چه می‌خواهیم بسیاری از مشکلات قابل برطرف شدن است.

*پرداخت نکردن جوایز صادراتی مانع بزرگ صادرکنندگان است

نماینده صادر کنندگان نیز در همایش مذکور صادرات در کشور را بسیار مشکل خواند و اظهار کرد: صادرات به معنای ارتباط و کار کردن با بازارهای حرفه‌ای است و موجب رشد اقتصاد کشور می‌شود.

علی پورعلی، درآمد صادرات را موجب تعادل کشور دانست و افزود: برای امر صادرات به سختی بازار تجاری پیدا می‌کنیم.

وی، پرداخت نکردن جوایز صادراتی را از مشکلات عمده و موانع بزرگ صادر کنندگان عنوان کرد و یادآور شد: کارخانه پارس خزر از سال ۸۴ تاکنون نتوانست جوایز صادراتی را بگیرد.

نماینده صادر کنندگان گیلان، نجات و توسعه کشور را در صادرات دانست و تصریح کرد: نباید نسبت به امر صادرات بی‌تفاوت باشیم./فارس

Share