شکری:تعطیلی دانشگاه پردیس ضربه به توسعه علمی گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توقف جذب دانشجو در مقطع کارشناسی دانشکده فنی کاسپین رضوانشهر، خواستار راه اندازی مجدد جذب دانشجو در این مقطع در دانشگاه مذکور شد.  محمود شکری در نخستین گردهمایی کانون فارغ التحصیلان ۱۷ سال فعالیت دانشکده […]

ر صنعت گیلان تصمیم‌گیری به جمع‌بندی درستی نمی‌انجامد، زیرا اشتغال بسیار پایینی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توقف جذب دانشجو در مقطع کارشناسی دانشکده فنی کاسپین رضوانشهر، خواستار راه اندازی مجدد جذب دانشجو در این مقطع در دانشگاه مذکور شد.shekari1

 محمود شکری در نخستین گردهمایی کانون فارغ التحصیلان ۱۷ سال فعالیت دانشکده فنی کاسپین رضوانشهر با اعلام خبر فوق خاطرنشان کرد: تعطیلی این مرکز مهم علمی ضربه ای جبران ناپذیر به توسعه علمی استان گیلان وارد می کند.

وی ادامه داد: زمینه لازم برای بین المللی شدن این دانشگاه وجود دارد و همه برنامه ها باید در راستای تحقق این هدف تنظیم شود.

شکری بهره جستن از اساتید عالم منطقه گیلان را مناسب ترین مزیت دانشگاه های سطح استان برشمرد و اظهار کرد: این استان به خصوص منطقه غرب استان گیلان قابلیت تأسیس دانشگاه فنی را دارد.

وی کارشکنی ها و مقاومت های منطقه ای و استانی در راستای تأسیس این دانشگاه را غیر قابل قبول دانست و هشدار داد: اینگونه مسایل غیرمنطقی و غیر تعریف شده کارها را به تعویق می اندازد.

منتخب مردم تالش در مجلس شواری اسلامی در ادامه پسروی دانشکده کاسپین با توجه به همجواری با کارخانه بزرگ چوب و کاغذ ایران (چوکا) را بی معنا دانست و توصیه کرد: با توجه به ظرفیت های بالای این مرکز علمی، با همدلی و همکاری مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

وی در پایان سخنان خود، افزایش فاصله بین دانشگاه ها و فضای کسب و کار را فاجعه آمیز قید کرد و افزود: برای شناخت واقعی بیکاران آمار درست و قابل استنادی در دست نیست.

به گزارش ایسنا، این دانشکده ابتدا با نام پردیس ۳ دانشگاه های فنی دانشگاه تهران با اخذ مجوز از وزارت آموزش عالی و بر اساس توافق نامه ای بین دانشکده فنی و سازمان صنایع ملی ایران تأسیس شد و در مهر ماه سال ۱۳۷۵ فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرد.

به دلیل وجود منابع انبوه سلولزی در منطقه و همجواری با مهمترین کارخانه چوب و کاغذ ایران (چوکا)، تربیت نیروهای متخصص در رشته های مهندسی شیمی و گرایش صنایع سلولزی از اهداف تأسیس این پردیس بود.

در حال حاضر تعداد ۱۱۵ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۹۶ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share