شعار مرگ بر امریکا یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های قدرت ملی ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجه الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در خطبه‌ی دوم از نماز جمعه‌ی این هفته‌ی خمام که در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار شد، با اشاره به این موضوع که ۱۳ آبان یادآور جنایت های بزرگ آمریکا علیه ملت ایران است، عنوان کرد : امریکا از پنجاه سال قبل سعی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجه الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در خطبه‌ی دوم از نماز جمعه‌ی این هفته‌ی خمام که در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار شد، با اشاره به این موضوع که ۱۳ آبان یادآور جنایت های بزرگ آمریکا علیه ملت ایران است، عنوان کرد : امریکا از پنجاه سال قبل سعی کرد برتری اتباع کشور خود را بر ملت ایران تحمیل کند و به منظور دستیابی به این خواسته ننگین خود، باعث تبعید مرجع تقلید این ملت به خارج از کشور شد. وی افزود : حتی ۱۴ سال بعد باز به همین منظور، دانش آموزان و دانشجویان این کشور را در دانشگاه تهران به خاک و خون کشید تا همچنان سیطره خود را حفظ نماید، ولی سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری همان مرجع تقلید و یاری همین دانش آموزان و دانشجویان و سایر اقشار ملت، طومار حاکمیت آمریکا در این کشور را پیچید و نظامی جدید، خارج از اراده آمریکا به وجود آورد و این لقمه ای بود که بر مزاج آمریکا سنگین آمد و برای معده اش قابل هضم نبود؛ لذا بنای دشمنی با آن را گذاشت.

خطیب نمازجمعه‌ی خمام، تصریح کرد : آمریکا که سابقه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را در کارنامه خود داشت و بواسطه آن موفق شده بود دولت ملّی مصدق را سرنگون کند و بار دیگر شاه فراری از کشور را به قدرت برگرداند، تصمیم داشت همین بلا را بر سر دولت موقت بازرگان بیاورد. چرا که برخی از اعضای کابینه مهندس بازرگان هم مثل عباس امیرانتظام، همانند برخی از اعضای کابینه مصدق مثل فضل الله زاهدی جاسوس رسمی آمریکا بودند و تمام حرکات دولت را به اطلاع آنها می رساندند و در ضمن عامل دستورات آنها در دولت بودند. لکن آنچه که باعث شکست توطئه های آمریکا شد، ماهیت الهی انقلاب اسلامی ایران بود که با نهضت ملی مصدق، تفاوت ماهوی داشت. شاید در آن زمان هم اگر آیت الله کاشانی جایگاه امام خمینی(ره) را در آن نهضت می داشت، هیچگاه آمریکایی ها موفق نمی شدند. ولی سکّان انقلاب اسلامی ایران در دستان با کفایت حضرت امام خمینی(ره) بود که پیروان جان بر کفش، با تسخیر لانه جاسوسی، عوامل آمریکایی را قبل از انجام هر اقدامی دستگیر و بازداشت کردند. گرچه دولت موقت بازرگان، این عمل شجاعانه دانشجویان را نپسندید و در مخالفت با آن، استعفا کرد! ولی حضرت امام خمینی(ره) از آن حادثه به عظمت یاد کرد و آن را انقلاب دوم نامید که حتی از انقلاب اول هم بزرگتر است؛ و استعفای دولت موقت را هم پذیرفت. واقعاً اگر نقش منحصر به فرد حضرت امام خمینی(ره) در آن دوره حساس نبود، عکس العمل دولت آن زمان، سرنوشت حقارت آمیزی را برای کشور ما رقم می زد.

عاشوری، خاطرنشان کرد : شعار «مرگ بر آمریکا» به تعبیر امام خامنه ای مثل «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» است، که باید قبل از بسم الله الرحمن الرحیم گفته شود. وی، افزود : همانطوری که ما باید همه کارهای خودمان را با توکل به خداوند و بدون اعتنای به شیطان انجام دهیم، باید نسبت به آمریکا هم همین برخورد را داشته باشیم. و حتی یک لحظه هم از شیطنت او غافل نشویم.

امام جمعه‌ی خمام شعار مرگ بر آمریکا را یکی از اصلی ترین جنبه های قدرت ملی ایران دانسته و عنوان کرد : این شعار نشان دهنده اوج نفرت جهانی از نظام سلطه آمریکاست که افتخار پرچمداری آن با جمهوری اسلامی ایران می باشد. تکرار این شعار در سراسر دنیا به زبان های مختلف، نشانگر عمق نفوذ قدرت جمهوری اسلامی ایران است. این شعار نه تنها برای ما هزینه ندارد بلکه سرشار از فواید مهم نیز می باشد، ما بواسطه شعار مرگ بر آمریکا، قدرتی در جهان ایجاد کرده ایم که آمریکا را به وحشت افتاده است. چراکه قدرت یک کشور، به معنی قدرتمند دیده شدن از سوی سایر کشورهاست ولی ما با این شعار، کاری کردیم که دنیا نه تنها آمریکا را قدرتمند نبیند، بلکه مرگ و نیستی او را در ذهن خود تصور کند.

حجه الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری، گفت : امروزه کشوری می تواند در تحولات منطقه ای و جهانی تأثیرگذار باشد که نسبت به آمریکا، موضع سلبی بگیرد و الّا چیزی جز دنباله رو آمریکا نخواهد بود. به همین جهت کشورهای ترکیه و عربستان، هیچ ابتکار و نبوغی در عرصه منطقه ای و جهانی ندارند، چون دنباله رو آمریکا هستند. اگر آمریکا قایل به نابودی سوریه باشد اینها هم باید همین را با آب و تاب اعلام کنند، و اگر آمریکا در این رابطه به یک توافقی با نظام سوریه برسد، اینها هم مجبورند در نهایتِ حقارت، همه آن گفته ها و رجزخوانی های قبلی خود را پس بگیرند، ولی جمهوری اسلامی ایران در سایه حاکمیت الله همچنان بر موضع عزتمندانه خود استوار است. بدون شعار«مرگ بر آمریکا»، ایران هم مثل یکی از این ده ها کشورهای دیگری می شود که باید از نظام سلطه جهانی پیروی کند.

خطیب نماز جمعه‌ی خمام، تصریح کرد : شعار مرگ بر آمریکا، مقدمه جنگ نیست بلکه نتیجه جنگی است که آمریکایی ها از سالها پیش شروع کرده اند، ما در دفاع از خود این پرچم را بلند کرده ایم. اگر این عمل ما نابجا بود نمی بایست از سوی ملت های دیگر مورد استقبال قرار گیرد بلکه می بایست با واکنش منفی آنها مواجه شود.

حجه الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری، افزود : کسانی که از راه امام خمینی (ره) و اهداف بلند انقلاب اسلامی فاصله می گیرند، باعث ایجاد اختلاف در کشور هستند؛ نه کسانی که به آنان اعتراض می کنند./خمام نیوز

Share