سرکنسول روسیه در رشت:مذاکرات ژنو نویدبخش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرکنسول روسیه در رشت گفت: نشانه‌های نویدبخش در مذاکرات ژنو بروز کرده است.   ماکسیم بارانوف امروز  با اشاره به مذاکرات ژنو اظهار کرد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که امکان رسیدن به یک رویکرد مشترک و تدوین «نقشه راه» برای حل مسئله هسته‌ای ایران در مذاکرات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرکنسول روسیه در رشت گفت13901210000287_PhotoA: نشانه‌های نویدبخش در مذاکرات ژنو بروز کرده است.

 

ماکسیم بارانوف امروز  با اشاره به مذاکرات ژنو اظهار کرد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که امکان رسیدن به یک رویکرد مشترک و تدوین «نقشه راه» برای حل مسئله هسته‌ای ایران در مذاکرات کنونی گروه «۱+۵» و ایران در ژنو وجود دارد.

وی درباره اظهارات وزیر امور خارجه روسیه در مذاکرات با «لامبرتو زانیر» دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا، خاطرنشان کرد: لاوروف در این دیدار اظهار کرد که «من قصد پیش‌داوری در باره نتایج این مذاکرات را ندارم اما امکان دستیابی به توافق در مورد یک رویکرد مشترک و نقشه راه برای حل نهایی این مسئله وجود دارد».

سرکنسول روسیه در رشت ادامه داد: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده که نباید گذاشت فرصت به وجود آمده برای حل مسئله هسته‌ای ایران از دست برود.

وی به نظر «سرگئی لاوروف» در نشست وزیران امور خارجه همایش «آسیا‌ ـ اروپا» در دهلی‌نو اشاره کرد و یادآور شد: نشانه‌های نویدبخش در مذاکرات گروه «۱+۵» و ایران در ژنو بروز کرده است و اکنون مهم این است که از پیشروی به جلو در این راستا ممانعت نشود و این مذاکرات نه با هدف دستیابی به منافع یک جانبه ژئوپلیتیک بلکه در راستای تقویت رژیم عدم اشاعه سلاح هسته‌ای پیش برود.

بارانوف، نقش «کاترین اشتون» رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای را مثبت ارزیابی کرد.

به گفته وی، دور جدید مذاکرات گروه «۱+۵» میانجیان بین‌المللی حل مسئله هسته‌ای ایران در سطح معاونان وزیران خارجه از طرف گروه «۱+۵» روزهای ۷ و ۸ نوامبر در ژنو برگزار می‌شود.

این مقام روسی تصریح کرد: این دومین دور مذاکرات ایران و گروه «۱+۵» میانجیان بین‌المللی پس از انتخاب حسن روحانی به سمت ریاست جمهوری ایران است.

این مسئول در پایان متذکر شد: «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه رئیس تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه نماینده روسیه در دور جدید مذاکرات است./فارس

Share