سخنرانی پرفسور رضا در تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروفسور فضل الله رضا، چهره ماندگار علمی و نویسنده آثار کلاسیک ادبی، ۴ آذر ماه در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران سخنرانی می‌کند. موضوع سخنرانی او جهانشناسی و مدیریت است. پروفسور رضا که در سال ۱۳۸۱ به عنوان چهره ماندگار در رشته مهندسی برق انتخاب شد در کشور کانادا اقامت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروفسور فضل الله رضا، چهره ماندگار علمی و نویسنده آثار کلاسیک ادبی، ۴ آذر ماه در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران سخنرانی می‌کند.13-11-18-123929161-1
موضوع سخنرانی او جهانشناسی و مدیریت است.

پروفسور رضا که در سال ۱۳۸۱ به عنوان چهره ماندگار در رشته مهندسی برق انتخاب شد در کشور کانادا اقامت دارد اما همواره با مشاوره و عزیمت به کشور به ارتقاء سازمان ها و نهاد های علمی- فرهنگی کمک کرده است. او نویسنده کتاب های «مهجوری و مشتاقی» “حدیث آرزومندی»، “برگ بی برگی” و محمد اقبال است که در نوع خود کم نظیر است.

محمود اسعدی مدیر عالی موزه و سرای چهره‌های ماندگار و مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در این‌باره گفت: «پس از مدت‌ها تلاش و هماهنگی ایشان برای سخنرانی و بازدید از چند مرکز علمی- فرهنگی به ایران می آید. ابتدا قرار بود در اردیبهشت سال جاری این سفر صورت گیرد ولی به دلیل کسالت ایشان با تاخیر آبان ماه انجام می شود.»

پروفسور رضا در آستانه صد سالگی عصاره تجربه و دانش خود را با دانشجویان در میان می گذارد. مقاله علم و دین او از جمله آثار خواندنی این نویسنده معاصر است به زعم برخی صاحب نظران به دلیل ارائه نظریه ی تئوری اطلاعات که نخستین بار توسط وی مطرح شد ایشان می توانست از جمله برندگان نوبل باشد. گفتنی است پروفسور رضا در سال ۱۳۱۳ در دانشگاه تهران به عنوان شاگرد اول پذیرفته شد و رشته تحصیلی او تئوری سیستم و انفورماتیک است و در این زمینه ده ها کتاب و مقاله به زبان انگلیسی و فارسی نوشته است اما شهرت وی در زمینه ادبیات نیز با نگارش آثار ماندگار ادبی کمتر از تخصص اولیه او نیست.

محل سخنرانی پروفسور رضا دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، پل گیشا روز دو شنبه چهارم آذر ماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ است./خبرآنلاین

 

Share