گزارشی از نیم‌ فصل نخست داماش :

رکورد تازه برای ناظمی و عابدینی / داماش چهارمین تیم پرتماشاگر لیگ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم فوتبال داماش گیلان با تثبیت سرمربی، حمایت تماشاگران و بازیکنان جویای نامش توانست رتبه هشتم لیگ‌برتر را در نیم‌فصل نخست کسب کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسابقات نیم‌فصل نخست لیگ برتر ایران، به پایان رسید تا در سال منتهی به جام جهانی، لیگ ایران نسبت به لیگ‌های معتبر اروپایی بیش از دو ماه زودتر به تعطیلات نیم‌فصل برود.

139208211535386091526233

در این روزها که تیم‌ها تلاش می‌کنند با آنالیز نقاط ضعف و قوت خود دور برگشت را با قدرت بیشتری ادامه دهند، سعی می‌کنیم با تجزیه و تحلیل آمار تیم داماش، کارنامه این تیم را مورد بررسی قرار دهیم.

داماش تیم بومی لیگ سیزدهم

داماش گیلان لیگ سیزدهم را با کادری کاملا بومی و بازیکنان سال گذشته و قدیمی خود آغاز کرد و ماندن افشین ناظمی به عنوان سرمربی و اضافه شدن علی نظر محمدی و علی کولیوند به عنوان مربی در کنار مازیار ربیعی‌فر و عبدالله مرغوب به این تیم یک چهره ناشناخته برای سایر حریفان داد.

داماش نسبت به فصل گذشته سه خروجی شاخص به نام‌های علیرضا جهانبخش، حسین ابراهیمی و حسن رودباریان داشت که سبب شد به سبب از دست دادن این مهره‌ها در سه پست دروازه، هافبک و خط حمله آسیب‌پذیر نشان داد.

ورودی‌های ‌داماش هم برای این فصل ترکیبی بود از بازیکنان ارزان قیمت و جوانان گمانم، بازیکنانی همچون حبیب دهقانی، جهانگیر عسگری، رضا کاردوست، روح الله سیف‌الهی، مسعود حسن زاده و سعید قدمی.

بدعت خوب عابدینی

حضور افشین ناظمی بر روی نیمکت داماش به خودی خود یک رکورد برای این مربی جوان محسوب می‌شود، چرا که او از هفته‌های پایانی لیگ دوازدهم، پس از اخراج حمید درخشان سکان هدایت این تیم را برعهده گرفت و تا کنون این پست را در اختیار دارد و این یعنی در مجموع جام حذفی و لیگ در سال گذشته و امسال افشین ناظمی ۲۲ بازی رسمی سرمربی داماش گیلان بوده است ( شش بازی سال گذشته و شانزده بازی امسال) و این برای مدیریت عابدینی که هر سال را با یک مربی شروع می‌کند و با مربی دیگر به میانه میپ‌رسد و با دیگری خاتمه می دهد، یک بدعت خوب و مثبت است.

نتایج داماش را در نیم فصل نخست باید به سه بخش پنج هفته ای تقسیم کرد، داماش پنج بازی آغاز فصل را بسیار ناامید کننده آغاز کرد، پنج بازی و کسب تنها سه امتیاز و ثبت رکورد ۶۶صدم امتیاز برای هر بازی با معیار عابدینی که کسب هشت امتیاز از پنج بازی بود فاصله زیادی داشت.

اما چون خود عابدینی می‌دانست که دست کادرفنی‌اش از لحاظ بضاعت تا چه حد بسته است و از این رو با پیشه نمودن صبر، اجازه ادامه حیات را به ناظمی و شرکا داد.

ایستادن داماش در کمرکش بالایی جدول

پنج بازی دوم داماش را باید اوج شکوفایی و نتیجه گرفتن این تیم بدانیم. رشتی‌ها در پنج بازی ۱۱ امتیاز دشت کردند و میاگین دو و دودهم امتیاز در هر بازی را برای خود ثبت کردند و این یعنی سه امتیاز از معیار مدیرعامل هم بالاتر.

ایستادن داماش در کمرکش بالایی جدول را باید مرهون همین دوره داماش و امتیاز از دست دادن سایر حریفان در بازی های بعدی دانست.

پنج بازی پایانی برای داماش بازهم با دوران رکود آغاز شد، پنج بازی و پنج امتیاز و کسب یک امتیاز برای هربازی آن چیزی نبود که هواداران سخت‌گیر این تیم و مدیریت داماش انتظارش را داشتند، به ویژه اینکه حذف در جام حذفی را هم باید به این دوره اضافه کرد.

شاید تنها چیزی که سبب شد نتایج ضعیف این تیم را تحت‌الشعاع قرار دهد نتیجه خیره‌کننده پنج بر یک مقابل ذوب آهن بود که به نوعی نقش یک قرص مسکن را برای داماشی‌ها بازی کرد.

در هر صورت داماش با چهار برد، چهار باخت و کسب هفت تساوی در نیم‌فصل دور رفت با احتساب یک امتیاز کسر شده با هجده امتیاز بر روی سکوی هشتم ایستاد.

داماش سلطان تساوی

رتبه‌ای که اگر این تیم بتواند لیگ را با آن به پایان برساند، موفقیت بزرگی برای آن محسوب می‌شود و پسران شهرباران را باید پس از مس سلطان تساوی نام نهاد.
آنها با ۱۸ گل زده پس از تیم‌های فولاد، استقلال، نفت و تراکتورسازی صاحب پنجمین خط آتش لیگ است و با شانزده گل خورده پس از پرسپولیس، تراکتور، نفت، سپاهان، استقلال و سایپا در جایگاه هفتمین خط دفاع مستحکم لیگ ایستاده است.

شاید پس از مدیریت باثبات، کادرفنی جوان و تلفیق بازیکنان متعصب بومی و جوان‌های با انگیزه دلیل موفقیت این تیم را باید در یک ضلع چهارم دیگر هم جستجو کرد، اسلحه‌ای به نام هواداران پرشور و متعصب.

کیمیایی که در لیگ کم‌تماشاگر ما ارزشش بیشتر از طلاست و در لیگی که متأسفانه سال به سال از تعداد تیم های پرهواداری مانند نفت آبادان، آلومنیوم، گهر، شاهین بوشهرو ابومسلم کاسته می‌شود و جای آن‌ها را تیم‌هایی می‌گیرند که مجموع همه بازی‌های خانگی‌اشان به اندازه یک بازی تیم‌های ذکر شده هوادار ندارند، وجود تیمی مانند داماش و هودارانش برای لیگ ما نعمتی است.

داماش چهارمین تیم پرتماشاگر

براساس آمار فدراسیون فوتبال پس از تیمهای تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال، دو تیم سپاهان و داماش در رتبه چهارم پر هوادارترین تیم‌های لیگ برتر ایستاده‌اند.

حال باید دید در حالی که تاکنون داماش سه خروجی‌اش به نام‌های جهانگیر عسگری، کبه و داسیلوا قطعی شده و هنوز نام هیچ بازیکنی برای پیوستن به این تیم به گوش نمی‌رسد، چه برنامه‌ای برای تقویت خود در این دو هفته دارد، چرا که عابدینی و ناظمی خوب می‌دانند که سایر تیم‌ها در این تعطیلات هرگز دست روی دست نمی‌گذارند./تسنیم

Share