نجفی در جمع اعضای شورای شهر رشت :

رشت زیبایی و بافت فرهنگی ارزشمند خود را از دست داده است

به گزارش پایگاهاطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در این نشست گفت: تقویت زیربناها، زیبا سازی شهری، گسترش سرمایه گذاری بخش خصوصی و مدیریت درآمد عمومی از راهکارهای رفع مشکلات شهر رشت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   محمد علی نجفی ظهر شنبه در جمع اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت و سر پرست شهرداری این شهر افزود:  مشکلات مردم به رغم ارائه خدمات، فراوان است.

IMG15450477

وی همچنین با تاکید براینکه به رفع مشکلات امیدوار است، اظهارداشت: تمام تلاش و همت خود را با تدبیر باید صرف اجرای این هدف کرد زیرا گیلان استان نخبگان و فرصت هاست و با هم اندیشی و پرداختن به مسائل تخصصی بخش زیادی از مشکلات قابل رفع است.

استاندار گیلان با یاد آوری این نکته که در گذشته رشت از شهرهای زیبای کشور بود، گفت: به یقین امروز این شهر بخشی از زیبایی و بافت فرهنگی ارزشمند خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: مردم گیلان و شهر رشت همواره مردم با سبک زندگی منحصربفرد در کشور مثال زدنی هستند و این وضعیت کنونی سیمای شهری زیبنده آنان نیست.

نجفی اظهارداشت: رشت باید از زیباترین شهرهای کشور باشد و می توان در کنار همت مسئولان با کمک رسانه ها به ویژه صدا وسیما فرهنگ سازی کرد.

وی اذعان داشت:  با راه انداختن نهضت زیبا سازی شهرها و عزم فراگیر، بسیاری از مسائل زیست محیطی استان رفع می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه برنامه های مدیریت شهری در رشت باید به منظور ماندگاری گردشگردر این شهر انجام گیرد، گفت: بهره بردن درست از ظرفیت های گردشگری رشت مستلزم برنامه ریزی مناسب و اجرای طرح های اقتصادی و خدماتی مناسب است.

وی با اشاره به وقوع برخی مسائل تلخ در شورای شهر گذشته رشت افزود: همه موظفند امید مردم را افزایش دهند و وظیفه مسئولان در این زمینه بعد از بروز این مسائل ناگوار سنگین تر شده است.

نجفی با اشاره به  آبگرفتگی معابر پس از بارش باران شدید در برخی از مناطق رشت تصریح کرد: به گونه ای باید عمل کرد تا با شروع باران که رحمت خدا است مردم دچار مشکل نشوند.

وی همچنین با اشاره به خسارت ۴۰ میلیارد تومانی سیل هفته گذشته گفت: با منابع محدود جبران این خسارت ها سخت است و بهترین کار اجرای طرح های زیربنایی برای پیشگیری است.

استاندار گیلان بیان داشت: با توجه به خواسته ها و مطالبات مردم رشت در جمع آوری آب های سطحی و ساخت کارخانه های زباله سوز باید اعتبارات مناسب اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از راه آهن و تکمیل ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزاد راه در رفع معضلات   ترافیکی گیلان  بویژه رشت موثر است بر لزوم تسریع در روند ساخت این پروژه های عمرانی  و اختصاص اعتبار لازم تاکید کرد.

نجفی با بیان اینکه به دنبال سرمایه گذاری در استفاده بهینه از تالاب ها است، اظهارداشت: تالاب عینک با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی ساماندهی می شود.

  وی با تاکید برضرورت لایروبی رودخانه ها گفت: برای اجرای این طرح نباید غفلت کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه با تقویت زیربناها و زیبا سازی شهر رشت می توان درآمد زایی مناسب داشت، ادامه داد: فضای مدیریت درآمدی در رشت را باید تقویت کرد.

وی اذعان داشت: با مدیرانی که در کار سرمایه گذاران بن بست ایجاد کنند برخورد خواهد شد.

نجفی با مهم دانستن درک  نگاه های دستگاه های نظارتی در سرمایه گذاری مانند حفاظت محیط زیست گفت: رفع فقر، ارتقای معیشت اقتصادی و رفع معضل بیکاری از خواسته های اصلی مردم است که از طریق سرمایه گذاری می توان پاسخگوی این نیاز ها بود.

وی تصریح کرد: اگر به این نیاز ها پاسخ مناسب داده شود آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی نیز کاهش می یابد.

رضا جمشیدی رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات و چالش های این شهر گفت: شورای اسلامی و شهرداری رشت برای اجرای فاز دوم ساماندهی روان آب های سطحی، ساماندهی وضعیت رودخانه های گوهر رود و زرجوب و دست فروشان کارگروه هایی تشکیل داده که برای رفع این مشکلات نیاز به کمک های استانی و ملی هست.

سرپرست شهرداری رشت نیز با ارائه گزارشی از وضعیت مدیریت شهری این شهر گفت: شهرداری امسال با مشارکت استانداری ۸۰ میلیارد ریال برای جمع آوری و هدایت آب های سطحی هزینه کرده است.

علی بهارمست یادآورشد: از ۳۴ نقطه شناسایی شده مناطق آبگرفتگی در رشت تاکنون ۱۱ نقطه اجرایی شده است و در صورت تامین ۱۶۰ میلیارد ریال می توان در مدت دو سال آینده تمام این مناطق را ساماندهی کرد./مهر

Share