رسولی : ۱۳ آبان امسال نشانه درایت مردم بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی امروز با اشاره به وقایع ۱۳ آبان، اظهار کرد: مردم ایران پیش از انقلاب اسلامی شاهد وقایع تلخ بسیاری ناشی از نبود حضور دین اسلام به عنوان سر لوحه عزت، آزادگی و استکبارستیزی در عرصه سیاسی کشور بودند. وی، ۱۳ آبان را روز تبعید حضرت امام (ره) در سال ۱۳۴۳ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی امروز با اشاره به وقایع ۱۳ آبان، اظهار کرد: مردم ایران پیش از انقلاب اسلامی شاهد وقایع تلخ بسیاری ناشی از نبود حضور دین اسلام به عنوان سر لوحه عزت، آزادگی و استکبارستیزی در عرصه سیاسی کشور بودند.

111(4)

وی، ۱۳ آبان را روز تبعید حضرت امام (ره) در سال ۱۳۴۳ به دلیل سخنرانی تاریخی ایشان در اعتراض به کاپیتولاسیون و سرکوب بی‌رحمانه دانش‌آموزان در تهران در آبان ماه ۱۳۵۷ توسط رژیم سرکوب‌گر با حمایت استکبار جهانی در پیش از انقلاب ذکر کرد.

عضو شورای شهر رشت، افزود: تصمیم شجاعانه و مدبرانه دانشجویان در تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ پس از انقلاب اسلامی ایران و بازگشت عزت ملی در سایه تعالیم قرآن کریم و عترت طاهرین (ع) به جامعه ایران آغاز عزم عمومی ملت فهیم ایران در مبارزه با استکبار جهانی بود.

به گفته وی، ملت سرافراز ایران بارها در عرصه‌های مختلف سیاست داخلی و خارجی، علم و فناوری، فرهنگ و اقتصاد و … پیروزی‌های بزرگی را به دست آورده و بارها کارآمدی تعالیم دینی را تجربه کرده است.

رسولی، استکبارستیزی را از جمله این پیروزی‌ها دانست و تصریح کرد: بی‌تردید امروز همبستگی ملت ولایت‌مدار و سرافراز ایران اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی عامل کلیدی رشد و بالندگی بیش از پیش کشور عزیزمان و تضمین کننده عزت و استقلال جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان است.

وی افزود: هر ساله اقشار مختلف مردم فهیم و همیشه در صحنه ایران در روز ملی مبارزه با استکبار در مراسم باشکوهی در سراسر کشور به ابراز انزجار از استکبار جهانی می‌پردازند.

این مسئول، مراسم باشکوه ۱۳ آبان امسال را نشانه درایت و هوشمندی مردم ایران به جهانیان خواند و گفت: همانگونه که دانشجویان شجاع ایران در سال ۱۳۵۸ با تسخیر سفارت آمریکا و نامیدن آن به عنوان لانه جاسوسی پرده از حقیقت استکباری دولت آمریکا برداشتند، امروز نیز پس از سال‌ها این مسئله با وقایع اخیر در سفارتخانه‌های آمریکا در اروپا بر جهانیان اثبات شد.

وی اضافه کرد: آنچه به مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی رنگ و بویی کاملاً متفاوت بخشید، تلاقی غروب این روز بزرگ با شب اول محرم، ماه بزرگ‌ترین حماسه تاریخ و کربلا است.

رسولی با بیان اینکه تا همیشه تاریخ پیام عزت و آزادگی سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفای وی نسل به نسل به شیعیان آن حضرت و حتی جهانیان نیز منتقل می‌شود، ادامه داد: این پیام سرمشق و سرلوحه ملت ایران در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی با رهبری امام (ره) و خلف صالح ایشان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بوده است.

وی عنوان کرد: امیدواریم جوانان امروز با مطالعه دقیق تاریخ قیام سیدالشهدا (ع) و سیره انقلابی حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب پرچمداران عزت و سربلندی ایران و رهروان راه سرخ شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در مسیر مبارزه با استکبار جهانی باشند./فارس

Share