راه‌اندازی موزه ورزش و ثبت جهانی قلعه رودخان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی موزه ورزش در این استان خبر داد. فردین پورهادی  با اشاره به انعقاد تفاهمنامه گردشگری ورزشی بین وزارت ورزش و جوانان و میراث فرهنگی اظهار کرد: گردشگری ورزشی از جمله موضوع‌هایی است که از طریق سازمان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی موزه ورزش در این استان خبر داد.
414

فردین پورهادی  با اشاره به انعقاد تفاهمنامه گردشگری ورزشی بین وزارت ورزش و جوانان و میراث فرهنگی اظهار کرد: گردشگری ورزشی از جمله موضوع‌هایی است که از طریق سازمان میراث فرهنگی گیلان پیگیری می‌شود.

وی به هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان گیلان در زمینه گردشگری ورزشی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مختلفی برای راه‌اندازی تورهای تخصصی ورزشی در استان در حال انجام است.

پورهادی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری ورزشی دارد، تصریح کرد: دریا، ساحل و ورزش‌های رزمی از جمله ظرفیت‌های استان در موضوع گردشگری ورزشی محسوب می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی موزه تخصصی ورزش در استان خبر داد و بیان کرد: بندر انزلی اولویت راه‌اندازی موزه ورزش در گیلان است.

وی با اشاره به قهرمانان ملی ورزشی بسیار در بندر انزلی، خاطرنشان کرد: مرحوم سیروس قایقران از چهره‌های ملی، آسیایی و بین‌المللی فوتبال ایران است.

پورهادی راه‌اندازی موزه‌های تخصصی را دارای جاذبه بسیار برای گردشگران دانست و اظهار کرد: موزه نظامی گیلان در بندر انزلی ایجاد شده است و موزه‌های دیگر در کنار این موزه موجب ماندگاری بیشتر گردشگران می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه تمام یادبودها، جام‌ها و اقدام‌های انجام شده ورزشی استان در موزه ورزش به نمایش گذاشته می‌شود، تصریح کرد: گیلانی‌ها و گردشگران با راه‌اندازی موزه ورزش با قهرمانان و ظرفیت‌های موجود در استان آشنا می‌شوند.

*قلعه رودخان ثبت جهانی می‌شود

وی در ادامه به وضعیت قلعه رودخان از مناطق تاریخی گردشگری گیلان اشاره کرد و افزود: در صدد ثبت جهانی قلعه رودخان هستیم.

پورهادی ثبت جهانی قلعه رودخان را در جذب گردشگران تاثیرگذار خواند و گفت: ثبت جهانی آثار تاریخی گیلان موجب ورود گردشگران خارجی و ارزآوری برای کشور می‌شود./فارس

Share