راه‌اندازی دفتر جذب گردشگر سلامت در آستارا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون گردشگری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی دو دفتر نمایندگی اطلاع‌رسانی و جذب گردشگر سلامت در آستارا خبر داد. فردین پورهادی  با اشاره به توانمندی‌های گیلان در جذب گردشگر سلامت اظهار کرد: گردشگری سلامت با محوریت گردشگر درمانی در استان پیگیری می‌شود. وی تجهیزات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون گردشگری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی دو دفتر نمایندگی اطلاع‌رسانی و جذب گردشگر سلامت در آستارا خبر داد.

فردین پورهادی  با اشاره به توانمندی‌های گیلان در جذب گردشگر سلامت اظهار کرد: گردشگری سلامت با محوریت گردشگر درمانی در استان پیگیری می‌شود.

وی تجهیزات بیمارستانی، درمانی و بهداشتی گیلان را دارای رتبه خوب و قابل قبولی در ایران و کشورهای حاشیه خزر عنوان کرد و افزود: گیلان از منابع انسانی پزشکی متخصص و فوق متخصص برخوردار است.

پورهادی با بیان اینکه تفاهمنامه گردشگری سلامت بین سازمان میراث فرهنگی و وزارت بهداشت و درمان در حال انعقاد است، تصریح کرد: میراث فرهنگی گیلان برنامه‌های مشترکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های بخش خصوصی استان انجام داده است.

معاون گردشگری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی دو دفتر نمایندگی اطلاع‌رسانی و جذب گردشگر سلامت با محوریت درمان پزشکی در شهرستان آستارا خبر داد و بیان کرد: دفاتر مذکور فرآیند انتقال گردشگران سلامت به بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی مراکز درمانی گیلان را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر تخصصی کردن تورهای گردشگری، خاطرنشان کرد: گردشگری تخصصی بیشترین درآمد ارزی را برای کشور به همراه دارد.

پورهادی توسعه گردشگری سلامت را نیازمند مدیریت یکپارچه توسط دستگاه‌های مختلف ذکر کرد و یادآور شد: اقدام‌های اولیه در گیلان انجام شده و باید فعالیت‌های بیشتری در زمینه گردشگری سلامت انجام شود.

معاون گردشگری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، ورود گردشگر خارجی را صادرات نامحسوس خواند و اظهار کرد: گردشگر خارجی با ورود به کشور بدون اینکه کالا را از طریق مرزها ترانزیت کنیم، از کالای تولید داخل استفاده می‌کند.

وی ارائه خدمات پزشکی و سلامت به گردشگران خارجی را در راستای فروش کالا و ارزی‌آوری برای کشور عنوان کرد و گفت: صادرات و ارزآوری در گردشگری سلامت به صورت نامحسوس است و دیده نمی‌شود./فارس

Share