با رای 199 نفر از نمایندگان مجلس :

دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر وامید شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان مجلس با ۱۹۹ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع به محمود گودرزی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رای اعتماد دادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان مجلس با ۱۹۹ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع به محمود گودرزی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رای اعتماد دادندgodarzigodarzi

محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان صبح امروز (یکشنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در دفاع از برنامه‌ها، طرح‌ها و عملکرد خود با اشاره به سوابق علمی و اجرایی‌اش اظهار داشت: تحصیلاتم دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی در ورزش است، از قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با آشنایی اندیشه‌های حضرت امام (ره) به عضویت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم درآمدم.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی با عضویت در سپاه پاسداران به عنوان سربازی از سربازان انقلاب وارد عرصه خدمت شدم. همزمان با حضور در جبهه‌ها عملیات‌های مختلف را تجربه کردم و هنوز نیز خود را در حوزه‌های علمی و فرهنگی سربازی کوچک برای ایران عزیز و اسلام عزیزتر از جان می‌دانم. همواره در خط امام و رهبری بوده و ولایت فقیه را رکن رکین انقلاب و نظام می‌دانم و کوچکترین عدول از این خط را انحراف می‌دانم.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در ادامه به سوابق خود در امر ورزش پرداخت و افزود: رشته تخصصی اینجانب در دوران جوانی و البته اکنون و در سمت مربی ورزش ملی کشتی است و دارای سوابق قهرمانی در سطوح آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها در سطح ملی بوده‌ام.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان مربی تیم‌های کشتی دانشجویان نیز ایفای وظیفه کرده‌ام، خاطرنشان کرد: برگزاری المپیاد دانشجویی در سطح کشور از دیگر کارهای من بوده است و دوستان می‌دانند که جمعیت کثیری از دانشجویان در این المپیادها شرکت می‌کنند که اداره اینها به مراتب بزرگتر از تورنمنت‌های کوچک که ۲۵۰ نفر بیشتر در آنها شرکت می‌کنند، است.

گودرزی مدیریت تربیت بدنی جهاد دانشگاهی، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران، معاونت اداری و مالی دانشگاه تهران، ریاست دانشکده ورزش در سه دوره از سوابق خود در حوزه جوانان برشمرد و تصریح کرد: موضوع جوانان مهمترین حوزه راهبردی است که در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری و در منشور فرهنگی تربیتی نسل جوانان و همچنین تکالیف قانونی تبلور داشته است.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: جوانان یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، در کشورمان حوزه، ساختار و مدیریت اجرایی جوانان خود نیز جوان است و تازه متولد شده، پس بدون حمایت نمایندگان و همکاری تنگاتنگ با دستگاه‌های ذیربط امکان توفیق و پیاده‌سازی اهداف این وزارتخانه موثر نخواهد بود، الا از طریق همکاری تنگاتنگ با یکدیگر.

وی در تشریح برنامه‌های خود در حوزه وزارت ورزش و جوانان گفت: راهبردها و اهداف بنده در برنامه‌هایی که ارائه کردم اعلام شده است و به منظور جلوگیری از اطاله کلام فقط به چند مورد به صورت اختصار اشاره می‌کنم.

گودرزی هویت‌یابی جوانان براساس هویت ایران اسلامی را از نخستین اهداف خود برای وزارت ورزش و جوانان اعلام و خاطرنشان کرد: نشر و فرهنگ معارف قرآنی و دینی جوانان و ترویج فرهنگ نماز، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراجع تقلید و حوزوی، افزایش مباحث گفت‌وگو به منظور رفع شبهات در عرصه ملی و دینی در ذیل این هدف قرار می‌گیرد.

وی ساماندهی امور ازدواج جوانان، ساماندهی امور جوانان در توسعه مشارکت‌های اجتماعی، ساماندهی امور جوانان در بهبود سبک زندگی را از اولویت‌های خود برای وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود:  با اجرایی کردن این برنامه‌ها تکالیف قانونی که بر دوش‌مان است و به خصوص در بحث بسترسازی و حضور جوانان در سطوح مختلف، طراحی و اجرای سند توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد، افزایش اعتماد و همگرایی، اشاعه مستمر الگوی سبک زندگی براساس اسناد بالادستی می‌توانیم در پیشبرد برنامه‌های وزارتخانه در امر ورزش و جوانان موفق باشیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود در صحن علنی مجلس با بیان اینکه برای جوانان تقسیم‌بندی‌هایی را انجام داده‌ام، به تشریح این تقسیم‌بندی‌ها پرداخت و گفت: مردان جوان، جوانان تحصیل‌کرده، جوانان محلات، جوانان سرپرست خانواده‌ها، جوانان حاشیه‌نشین، جوانان نخبه در این تقسیم‌بندی قرار گرفته‌اند.

وی راهبرد هفتم خود در حوزه جوانان را تمرکز اشتغال‌زایی عنوان کرد و گفت: در این زمینه اقداماتی همچون توجه به کارآفرینی جوانان، همکاری و حمایت از طرح‌های ابتکاری توسط شرکتهای دانش‌بنیان و حضور کارآفرینان در عرصه‌های صنعتی را مورد توجه قرار می‌دهیم.

گودرزی همچنین به برنامه‌های خود در عرصه ورزش اشاره کرد و با بیان اینکه بنده برنامه خود را در این عرصه شعار ورزش پاک، معنوی و معرفتی انتخاب کرده‌ام و براساس این شعار برنامه‌ها را تنظیم و تقدیم کرده‌ام، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌ها باید اخلاق در ورزش باشد. همچنین استقرار نظام توزیع عادلانه ورزش در تمامی استان‌های کشور و حمایت از استان‌های کم‌برخوردار مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی توسعه اخلاقی و نگاه فرهنگی به مقوله ورزش را مهم ارزیابی کرد و در عین حال افزود: معتقدم باید ۱۴ رهنمود اخیر مقام معظم رهبری را در نظر بگیریم. همچنین باید به دنبال حاکم‌سازی ضابطه‌مندانه باشیم. براین اساس نظام‌نامه‌های اخلاقی و کارآمد تدوین می‌کنیم.

گودرزی بر نظام جامع صلاحیت‌ها برای مدیران ورزشی کشور تاکید کرد و گفت: باید از فعالیت‌های سیاسی در ورزش پیشگیری کنیم. ضمن اینکه به دنبال ایجاد تعامل بین ورزش و هنر نیز هستم.

وی یکی دیگر ازبرنامه‌های خود را استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در توسعه اخلاق ورزش دانست و گفت: معتقدم باید همه رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی در این زمینه به ما کمک و همکاری کنند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان توسعه راهبرد حقوقی ورزش را نیز یکی دیگر از برنامه‌های پیش روی خود برشمرد و افزود: توسعه حقوقی ورزش نیاز است.

گودرزی ادامه داد: شفاف‌سازی و حدود اختیارات دستگاه‌های مربوطه در حوزه ورزش حمایت از سازمان‌های ورزشی، باشگاه‌ها و کاهش تصدی‌گری دولت باید در عمل انجام شود و انشاءالله ما بتوانیم این کارها را انجام دهیم.

وی توجه به نظام اداری الکترونیک برای مدیریت هر چه بهتر ورزش را یکی دیگر از برنامه‌های خود در این وزارتخانه دانست و گفت: ورزش را باید ارتقاء داد بطوری که ورزش برای همه باشد. من ورزش همگانی را عبارت درستی نمی‌دانم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان همچنین تاکید کرد: ورزش قهرمانی موتور محرکه ورزش است و ما در این راستا اقداماتی را انجام می‌دهیم که این اقدامات عبارتند از تشکیل شورای عالی ورزش کشور، رتبه‌بندی رشته‌های ورزشی، حضور در عرصه‌های بین‌المللی و تقویت صندوق‌های حمایت از ورزشکاران. همچنین بر انتخاب مدیران شایسته برای فدراسیون‌ها تاکید داریم.

گودرزی انجام پروژه‌های نیمه‌تمام با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی را یکی دیگر از برنامه‌های خود در وزارت ورزش دانست و خطاب به نمایندگان گفت: حساسیت و اشراف نمایندگان به ورزش را به فال نیک می‌گیرم و در اینجا جا دارد از ریاست محترم جمهور، ریاست محترم مجلس و نمایندگان عزیز سپاسگزاری کنم.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share