دکترنوبخت :

دکتر روحانی دستور احیای سازمان مدیریت را دادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسان دیارمیرزا معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جزئیات بودجه ۹۳ مشخص خواهد شد، گفت: رئیس جمهور دستور داده است، تا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ادغام دو معاونت رئیس جمهور احیا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت امروز در حاشیه مراسم اعطای جایزه تعالی منابع انسانی در جمع خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا بودجه سال ۹۳ کشور انبساطی و یا انقباضی خواهد بود و یا اینکه فاز دوم هدفمندی در بودجه پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: فردا در خصوص بودجه سال آینده کشور به صورت مسجل در جمع خبرنگاران صحبت خواهم کرد. وی گفت: در خصوص اینکه گفته می‌شود در توسعه منابع انسانی جایگاه خوبی نداریم، را قبول ندارم و این موضوع را باید تکذیب کرد، زیرا ایران در رده‌بندی توسعه منابع انسانی در میان کشورهای دنیا در رده‌های بالا قرار دارد، بنابراین جایگاه ایران در عرصه‌های جهانی و منطقه‌ای در بعد توسعه منابع انسانی جایگاه رفیع است.

دستور روحانی برای احیای سازمان​مدیریت وی افزود: البته جایگاه کشور در توانمندی منابع انسانی بسیار بیشتر بوده و به همین جهت امیدواریم  مجموعه فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد، به ویژه مباحثی که دولت یازدهم باید در نظر بگیرد، تلاش  خواهیم کرد، جایگاه رفیع‌تری متناسب با شایستگی‌های ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی متصور  باشیم. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در خصوص کارکرد دولت تدبیر و امید  مبنی بر احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: این موضوع گامی در راستای توانمندسازی منابع  انسانی است و اکنون دو حوزه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی به همراه معاونت توسعه مدیریت  و سرمایه انسانی به عنوان دو حوزه معاونت ریاست جمهوری عمل می‌کند و با عنایت به اینکه توسعه  بدون پرداختن به سرمایه انسانی و منابع انسانی ممکن نخواهد بود، به همین جهت برای اینکه یک نهاد و  دستگاه متولی توسعه معرفی شود، آن دستگاه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور دستور داده‌اند این دو معاونت در قالب یک سازمان ادغام شوند، گفت:‌این سازمان به عنوان یک دستگاه چابک، روزآمد بتواند توسعه ایران اسلامی را در عرصه‌های جهانی تسهیل کند. نوبخت تاکید کرد: ‌اکنون جایگاه ایران در منطقه و بر اساس جهانی در ۴ منطقه تقسیم‌بندی در رده‌های بالایی قرار دارد، امیدواریم مجموعه فعالیت‌های دولت تدبیر بتواند ایران را به رده‌های بالاتر هدایت کند./بهار نیوز

Share