روحانی در رشت بیان کرد :

در مکتب امام حسین(ع) تطمیع و سازش راه ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در راهپیمایی روز ۱۳ آبان در جمع مردم رشت اظهار کرد: مشکلات جامعه با مقاومت، مطالعه و بررسی و بهره برداری از کارشناسان اقتصادی و سیاسی متعهد حل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در راهپیمایی روز ۱۳ آبان در جمع مردم رشت در میدان شهدای وهاب(شهرداری) این شهر با بیان اینکه ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن به امام حسین(ع) اقتدا کرده‌اند، اظهار کرد: مشکلات جامعه با مقاومت، مطالعه و بررسی و بهره برداری از کارشناسان اقتصادی و سیاسی متعهد حل می‌شود.

IMAGE635191643361431329

در مکتب امام حسین(ع) تطمیع و سازش راه ندارد

وی با بیان اینکه در مکتب امام حسین(ع) تطمیع و سازش راه ندارد، اظهار کرد: راه امام حسین(ع) راه توکل به خداوند متعال است و انسانی که به خداوند توکل کند در برابر قدرت‎های شیطانی قدرت ایستادگی دارد.

حجت الاسلام روحانی یادآور شد: در ۱۳ آبان ۱۳۴۲ وقتی قدرت‌های شیطانی مانند آمریکا کاپیتولاسیون را به ایران تحمیل کردند رژیم طاغوت به خاطر سرسپردگی به شیطان جرات اعتراض به آمریکا را نداشت.

پیروان راه شیطان از شعار مرگ بر آمریکا می ترسند

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به وجود بیش از ۴۱ آیه در قرآن کریم مبنی بر اعلام انزجار از مشرکان و کافران، گفت: زیارت نامه‌ها و ادعیه‌های رسیده سرشار از لعن به دشمنان اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با پیروی از راه امام حسین(ع)، با تکیه بر شعار نه شرقی و نه غربی و اعلام انزجار از طاغوت های زمان انقلاب را به پیروزی رساند و استقلال و آزادگی را به کشور بازگرداند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام(ره) معتقد به کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا بود، اظهار کرد: روز ۱۳ آبان علاوه بر سالروز تبعید امام خمینی(ره) یادآور مجاهدت و شهادت دانش آموزان پیرو خط امام و تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست.

تسخیر لانه جاسوسی زمینه ساز قطع دخالت بیگانگان در ایران اسلامی
وی تسخیر لانه جاسوسی را زمینه ساز قطع دست دخالت آمریکا برای همیشه از سرنوشت ایران توصیف کرد و گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از این نظر انقلاب دوم و انقلابی بزرگ تر از پیروزی انقلاب نامیده شده که دست قدرت های استعماری را از ایران قطع کرد.

این مورخ معاصر سقوط رژیم شاهنشاهی و قطع دخالت بیگانیگان در ایران را دو هدف بزرگ امام از پیروزی انقلاب برشمرد و اظهار کرد: دانشجویان پیرو خط امام با تسخیر لانه جاسوسی هدف دوم امام را از پیروزی انقلاب محقق کردند.

وی با اشاره افشای جاسوسی آمریکا از دولت‌‌های هم‌پیمان غرب و اروپایی خود، اظهار کرد: در زمانی که ایران اسلامی سفارت آمریکا را لانه جاسوسی می‌خواند کمتر کسی باور می‌کرد ۳۴ سال بعد این موضوع دیگر سفارت خانه‌های آمریکا نیز وجود داشته باشد.

مدیرمسئول فصلنامه ۱۵ خرداد اضافه کرد: دولت‌های غربی و ملت‌های دنیا امروز به چیزی دست یافتند که ۳۴ سال پیش ملت ایران و دانشجویان پیرو خط امام به آن رسیده بودند.

وی تاکید کرد: امروزه راه امام و حرکت دانشجویان پیرو خط امام ملت‌های جهان را به حرکت در آورده و شعار مرگ بر آمریکا، ابهت آمریکا را شکسته است.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه آمریکا متوجه شکست خود شده و می‌داند آینده از آن اسلام است، گفت: آمریکا با دو روش به صحنه آوردن مزدوران جانی و قبولاندن شکست خوردن انقلاب ایران سعی در مقابله با انقلاب و ملت ایران دارد.

وی خاطرنشان کرد: به صحنه آوردن مزدوان و رقم زدن جنایت‌های گسترده از سوی آنان باعث می‌شود، چهره‌ای خشن و وحشی‌گرانه از اسلام در دنیا تصور شود و اسلام منزوی شود.

مدیرمسئول فصلنامه ۱۵ خرداد یادآورشد: ملت‌های دنیا بیدارند و می‌فهمند این جنایت‌ها تنها از مزدوران آمریکا و رژیم‌های مزدوری مانند رژیم سعودی که وظیفه‌اش نگهبانی از رژیم اشغالگر قدس است، سر می‌زند.

اعلام نفرت از یزیدیان زمانه مهمترین تکلیف مسلمانان در دوران کنونی 

وی اعلام نفرت از یزیدیان زمانه را مهمترین تکلیف مسلمانان در دوران کنونی دانست و گفت: ملت ایران با شعار مرگ بر آمریکا نظام شاهنشاهی را ساقط و دست آمریکا را از ایران کوتاه کرد.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: باید شعار مرگ بر آمریکا را به عنوان یک اصل در نظر داشت تا خشم و نفرت ملت ایران به شیطان بزرگ کمرنگ نشود.

وی تاکید کرد: اگر روزی بنا بر مصلحتی با آمریکا روابط حسنه‌ای برقرار کردیم از شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران کاسته نمی‌شود.

این مورخ معاصر تنها نگذاشتن ولی فقیه را دیگر وظیفه مهم و خطیر مسلمان در دوره کنونی خواند و اظهار کرد: مقام معظم رهبری یک تنه در برابر جهانخواران مستکبر ایستاده و همگان موظف به حمایت از ایشان هستیم.

وی با بیان اینکه شناخت آرمان‌های امام(ره) و تدوام آن وظیفه مهم دوستداران نظام و انقلاب است، اعلام کرد: وفاداری به امام(ره) وفاداری به مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام روحانی یادآور شد:شناخت راه امام موجب می‌شود با ترفندهایی که در جهت کمرنگ کردن خط امام است، مبارزه کنیم.

وی با ضروری خواندن آمادگی مقابله با ترفندهای سیاسی و اقتصادی، تصریح کرد:دشمن جنگ نامرئی اقتصادی و سیاسی خود را تشدید کرده و راه مقابله با تحریم های اقتصادی و سیاسی دوری از تجمل گرایی و مصرف گرایی است.

دوری از اختلافات و تفرقه کاهش دهنده اثرات تحریم‌ها
حجت الاسلام روحانی سوق دادن ملت ایران را به سمت تجمل گرایی از ترفندهای دشمن برای زدودن روحیه ساده زیستی در ملت ایران معرفی کرد و گفت:ملت ما برای کاهش اثرات تحریم‌ها باید از اختلافات و تفرقه دوری کنند

وی اظهار کرد:ملت ایران در سایه اتحاد انقلاب کرد و در سایه اتحاد می‌تواند انقلاب را حفظ و تداوم ببخشد.

گفتنی است، قرائت بیانیه و سرود دست جمعی دانش آموزی از دیگر بخش‌های مراسم روز ملی مبارزه با استکبار در رشت بوده است./شبستان

Share