خشم یک روزنامه از بی‌اعتنایی روحانی به هاشمی و خاتمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک روزنامه زنجیره‌ای مدعی شد رئیس جمهور به خاتمی و هاشمی کم‌اعتنایی می‌کند. روزنامه آرمان تأکید می‌کند روحانی تمایل ندارد او را به واسطه دیگران بشناسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این روزنامه اصلاح‌طلب اجاره‌ای می‌نویسد: دولت آقای روحانی هر چند در شکل و فرم از تجارب گذشتگان به لحاظ انتصاب‌ها خوب استفاده کرده ولی خیلی سریع به خودی‌ها، دلسوزان و کسانی که در بوجود آوردن دولت تدبیر و امید از خودگذشتگی کردند، کم‌اعتنایی نشان داد.

n00325882-b

تجارب آیت‌الله هاشمی و سید محمد خاتمی هر چند به عنوان پشتوانه قوی قابل اتکاء به شمار می‌رود، اما آقای روحانی به لحاظ شخصیتی آنچنان تمایل ندارد او را به واسطه دیگران بشناسند و قابلیت‌های شخصی‌اش را نادیده بگیرند.

در حالی که طلبکاری از دولت در حوزه انتصابات رسم معمول نشریات زنجیره‌ای شده، آرمان نوشت: انتخاب استانداران بسیار کند و بی‌جهت پرحاشیه شده است. وزیر کشور اولویت‌ها در انتخاب استانداران را رسانه‌ای کرد و حق بیش از حد برای نمایندگان مجلس و دیگر صاحب نفوذان استانی در انتخاب استانداران قائل شد. گذاشتن ملاک و معیار بی‌جهت، سطح توقعات را بالا برده است.

نویسنده ادامه می‌دهد: اکنون که صد روز از آغاز به کار دولت روحانی می‌گذرد، هنوز عده‌ای از استانداران، فرمانداران و بخشداران دولت گذشته بر سر کار هستند. این با کدام یک از سیاست‌های دولت یازدهم سازگاری دارد؟ چه کسی باید در استان‌ها و بخش‌ها، سیاست‌های دولت را در بخش خارجی، اقتصادی و اجتماعی تقویت و ترویج کند؟ معیارهایی که خود دولت درست کرده است، دست آن را بسته و قابل قبول نیست که تأخیر در انتخاب استانداران را گردن گروه‌های مقابل یا فشار معتمدین استانی بگذاریم.

این روزنامه خواستار انتخاب استانداران از ائتلاف‌های انتخاباتی اصلاح‌طلب شد و برخلاف واقعیت‌ها مدعی شد استانداران از میان اصولگرایان انتخاب می‌شوند.

بدهکار نگه داشتن دولت و طلبکار بودن از آن در حوزه عزل و نصب‌ها، یکی از رئوس استراتژی افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی در قبال دولت به شمار می‌رود./کیهان

Share