خسته بند: پروژه راه آهن گیلان ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه آهن گیلان با ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه گزاری هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل ساخت نیاز دارد. حسن خسته بند  افزود: راه آهن گیلان یک پروژه مهم و تاثیرگذار برای ایران […]

IMG11065164به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه آهن گیلان با ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه گزاری هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل ساخت نیاز دارد.

حسن خسته بند  افزود: راه آهن گیلان یک پروژه مهم و تاثیرگذار برای ایران به ویژه این استان سبز فام است.

وی اظهارداشت: از سال ۱۳۹۰ روند بودجه دهی به پروژه راه آهن قزوین – رشت  یک جهش خوبی نسبت به سال های ماقبل پیدا کرد و این روند باعث تسریع در ساخت پروژه مزبور شد.

نماینده مردم انزلی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک فقط با اعتبارات دولتی راه آهن گیلان طی چند سال آینده به نتیجه نخواهد رسید.

وی افزود: این پروژه در دوره ششم مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

خسته بند با بیان اینکه امسال ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده است، اظهارداشت: تاکنون  فقط سه درصد اعتبارات پروژه های عمرانی ملی  در سطح  کشور تخصیص پیدا کرده است.

 وی اذعان داشت: بودجه امسال کاملا انقباضی و وضعیت خوبی ندارد، پیمانکاران پروژه های عمرانی و مسئولان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گزاری و مشارکت بانک ها، فروش املاک بدون استفاده دولت و اوراق مشارکت از راهکارهای مهم در تکمیل ساخت پروژه ها عمرانی به شمار می روند.

وی تاکید کرد: بانک  های می توان برای سرمایه گزاری در  پروژه های عمرانی پیشقدم شوند چون این پروژه ها توجیه فنی، اعتباری و مالی دارند.

خسته بند همچنین به ۱۱ کیلومتر آزاد راه رشت – قزوین اشاره کرد و اذعان داشت: این مسیر با مشارکت ۲۵ درصدی بانک تجارت و ۷۵ درصدی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور ساخته می شود.

وی تصریح کرد: حضور جدی سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های عمرانی امری اجتناب ناپذیر است بنابراین رسانه ها باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه ظرفیت راه آهن استان را ۱۰ میلیون تن کالا  و سه میلیون مسافر عنوان کرد و یادآورشد:  گیلان یک استان گردشگری و تجاری است./مهر

 

Share