خسارت سیل به واحدهای مسکونی و تاسیسات زیربنایی فومن

به گزارشش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فومن گفت: سیل به ۲۷۵ واحد مسکونی تا ۵۰ درصد خسارت وارد کرد. عسکر میرزایی عصر امروز در جلسه ستاد بحران این شهرستان با اشاره به خسارت سیل در فومن اظهار کرد: سیل به ۲۷۵ واحد مسکونی فومن تا ۵۰ درصد خسارت وارد کرد. وی با بیان اینکه تا […]

seilبه گزارشش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فومن گفت: سیل به ۲۷۵ واحد مسکونی تا ۵۰ درصد خسارت وارد کرد.
عسکر میرزایی عصر امروز در جلسه ستاد بحران این شهرستان با اشاره به خسارت سیل در فومن اظهار کرد: سیل به ۲۷۵ واحد مسکونی فومن تا ۵۰ درصد خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۲ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند، افزود: بانک تجارت برای ضمانت تسهیلات به آسیب‌دیدگان سیل همکاری کند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فومن ادامه داد: خانه‌های روستایی که تا ۶۰ درصد آسیب دیده‌اند به بنیاد مسکن مراجعه کنند تا برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شوند.

به گفته وی، سیل به طرح هادی ۴ روستای فومن خسارت وارد کرد.

رئیس هلال احمر فومن نیز در جلسه مذکور آماده‌باش کامل نیروهای امدادی  را اعلام کرد و گفت: امدادگران با تمام توان و ظرفیت خود به سیل‌زدگان در حال امدادرسانی هستند.

محمد رجبی، افزود: اداره صنعت و معدن نان بسته‌بندی شده را تهیه کرده و در اختیار هلال احمر قرار دهد تا به سیل‌زدگان کمک‌رسانی شود.

رئیس اداره برق فومن نیز وضعیت فعلی برق در این شهرستان را مطلوب خواند و اظهار کرد: پس از قطع شدن برق چند روستا در روز گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و اقدام‌های لازم، امروز تمام روستاها برق‌دار شدند.

محمد حسینی‌فر افزود: یک تابلو برق در «کمال‌محله» و چند مورد در داخل شهر دچار آسیب شدند که برطرف شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری فومن نیز گفت: در خیابان آیت‌الله کاشانی و یادآوران و چاه شماره ۵ شهرستان فومن از مدار خارج شده که با اقدام‌های صورت گرفته دوباره باز گردانیده شده است.

محمد یعقوبی با بیان اینکه مشکل کمبود آب در منطقه قلعه کل برطرف شده است، تصریح کرد: ورود اجسام خارجی مانند برگ موجب ایجاد خسارت به شبکه‌های آبرسانی شده است که شهرداری باید اقدام‌های لازم را انجام دهد.

به گفته وی، در گذشته شهرداری فومن با ایجاد بلوار در خیابان شهید افتخاری یک نهر آب را کور کرده بود که باید به مدار باز گردد.
رئیس آب و فاضلاب روستایی فومن گفت: وقوع سیل در فومن آب شرب ۴۵ روستای این شهرستان را قطع کرد که اقدام‌های لازم برای برقراری دوباره آب‌ها صورت گرفته است.

رئیس آبفار فومن ادامه داد: با وجود بارندگی شدید آب‌های شرب روستایی دچار کدورت شده است که باید مقداری کلر آب را به صورت موقت زیادتر کرد تا آلودگی از بین برود.

وی با اشاره به اینکه خسارت وارد شده زیاد است، تصریح کرد: در روستای «کردمحله» ۳ خط انتقال و دو خط برگشت آسیب دیده است.

رئیس اداره بهزیستی فومن نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: مجتمع‌های بهزیستی در مراکز دهستان‌ها به صورت آماده‌باش هستند و به آسیب‌دیدگان خدمات ارائه می‌دهند.

حسین فتاحی با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی ۱۲۴ به صورت شبانه‌روزی در حال آماده‌باش است، خاطرنشان کرد: این اورژانس در حال کاهش مشکلات روحی و روانی آسیب‌دیدگان ناشی از سیل فومن است./فارس

Share