حیدرپور: دانشگاه ایرانیان “کانون فتنه” است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم شهرضا در مجلس گفت: اگر دانشگاه ایرانیان راه‌اندازی شود، به کانونی برای فتنه تبدیل خواهد شد و عملاً به مسجد ضرار جمهوری اسلامی بدل می‌شود. عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور طی سخنانی در صحن علنی مجلس با اشاره به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا30458751-1405394 نماینده مردم شهرضا در مجلس گفت: اگر دانشگاه ایرانیان راه‌اندازی شود، به کانونی برای فتنه تبدیل خواهد شد و عملاً به مسجد ضرار جمهوری اسلامی بدل می‌شود.

عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور طی سخنانی در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور عادی نیست، اظهار داشت: اهل اقتصاد و سیاست بر این موضوع به خوبی اذعان دارند. البته ناامیدی همیشه برای ناامیدان زیان آور است و باید در امید داشت تا رشد منفی اقتصادی را به رشد مثبت تبدیل کنیم و همه باید نقاط ضعف را به نقاط مثبت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: ۹۰ هزار نفر بازنشستگان صنعت فولاد که جوانی خود را پای کوره‌ها به پیری رسانند، گرفتار معیشت هستند و آقای موسوی نماینده فلاورجان تاکید داشت که به داد صنایع فولاد برسیم.

نماینده مردم شهرضا در مجلس خطاب به فرجی دانا گفت: مطلع هستید که در دولت گذشته مجوز یک دانشگاه به طور غیراصولی برای رئیس دولت خارج از رویه‌ها صادر شد و با وجود تذکرات، اراده برای لغو مجوز غیرقانونی صادر شده ندیدیم. صدور مجوز برای رئیس جمهور سابق یک ویژه خواری بود و اگر دانشگاه او راه اندازی شود، به کانونی برای فتنه تبدیل خواهد شد و عملاً به مسجد ضرار جمهوری اسلامی بدل می‌شود.

وی ادامه داد: قبل از این موضوع مجوزی به نام موسسه ایرانیان در سال ۸۳ برای شخص دیگری صادر شده است که نهایتاً آن موسسه یک دانشگاه خواهد شد، لذا به کارگیری عنوان این دانشگاه برای رئیس جمهور سابق از این جهت نیز غیرقانونی است و امیدوارم آقای فرجی دانا وزیر علوم نسبت به لغو این مجوز اقدام کند تا کسانی که در اثر رفتارهای غلط اقتصادی به روز سیاه نشانده شده‌اند به آنها کمک شود.

حیدرپور در خصوص وظایف تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: مذاکره کنندگان باید از موضع عزت و حافظ منافع ملی ما باشند و نباید غیر از مسئله هسته‌ای و سایر حیطه‌ها مذاکره کنند و باید با حفظ اصول جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای رویکردها را به گونه‌ای تنظیم کند تا بدون دادن هیچ امتیازی به طرف مقابل، صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران را به آنها ثابت کند و به آنها بگویند غنی سازی در حد نیازهای پزشکی،‌ انرژی و کشاورزی حق ماست و به صورت جدی ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین باید بگویم که آماده پذیرش و اجرای نظارت معقول آنها هستیم و پرونده هسته ای ایران باید از شورای امنیت به آژانس انرژی اتمی بازگردد و با برگشت این پرونده باید کل تحریم‌ها برداشته شود.

نماینده مردم شهرضا افزود: به رئیس جمهور فرانسه و وزیر خارجه این کشور می‌گویم که حیف آبروی فرانسه است که به پای مطامع و خواسته های نامشروع رژیم صهیونیستی ریخته شود و ایران از حقوق  هسته ای خود کوتاهی نخواهد کرد.

حیدرپور گفت: بعضاً که مسئولان دولتی و وزرا و رئیس جمهور صحبتی در رسانه ها می‌کنند، جیغ و داد دولتی‌های سابق بلند می‌شود که سیاه‌نمایی نکنید. ما منکر تحریم‌ها نیستیم، اما مطلع هستید که فاصله میان درآمدهای دولت و سرجمع بودجه‌ها در خلال دوره نهم و دهم در دولت گذشته حداقل ۱۵۰ میلیارد دلار است. البته وزیر اقتصاد دولت دهم مدعی است که ۵۰ میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی و ۵۰ میلیارد دلار در بانک‌های خارجی مانند کشور چین داریم، لذا من از وزیر اقتصاد و رئیس جمهور می‌خواهم به صورت جدی این مابه التفاوت را در تراز شفافی ارائه کند که اگر اختلافاتی وجود دارد، روشن شود.

وی در خصوص صنعت نفت کشور گفت: اخباری که از صنعت نفت، قراردادها و پارس جنوبی می‌رسد نگران کننده است. برخی قراردادها که به قیمت یک میلیارد دلار منعقد شده است پس از سالها که زمان به نتیجه رسیدن آنها گذشته است و صرف بیش از ۴ میلیارد دلار در حال حاضر نیازمند ۲ تا ۳ میلیارد دلار و ۲ تا ۳ سال وقت هستند لذا از وزیر نفت می‌خواهم که گزارش کاملی در خصوص این قراردادها به ما بدهند.

نماینده مردم شهرضا در پایان خطاب به وزیر کشور و رئیس جمهور خاطر نشان کرد: توجه کنید که فرمانداران ، مدیران و صاحب منصبان جریان و حلقه انحرافی و برخی روسای دانشگاه‌ها که در این جریان بوده‌اند، همه زنده‌اند و سرکارند برای این افراد فکری کنید تا جابجا شوند و اگر زمزمه‌هایی وجود دارد که ۵۰۰ نفر جابجا شده‌اند از آنها نترسید و اصلاحات مورد نیاز ملت را در جابجایی ها انجام دهید./تسنیم

Share