حداد عادل در گفت گوی ویژه خبری :

جوانان ما بدانند با برگشتن آمریکا هیچ اتفاقی نخواهد افتاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور عالی مقام معظم رهبری در گفتگوی ویژه خبری مخالفت ایران با آمریکا را نه از سر لجبازی که با نگاهی دقیق و مدلل توصیف کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اهمیت ۱۳ آبان اشاره و تصریح کرد: ما کمتر روزی را داریم که در طول یک تاریخ ۱۵ ساله یعنی از ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۸ سه واقعه مهم را در خود جای داده باشد؛ تبعید امام(ره) به دلیل مخالفت با کاپیتولاسیون، آمدن دانش‌آموزان به دانشگاه تهران و به شهادت رسیدن عده‌ای از آنها در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ این سه واقعه مهم هستندکه در یک روز حادث شده است.

IMAGE635191534837550026

وی با بیان اینکه تصویر زشت آمریکا در گذشته به این شکل نبوده استد و حتی زیبا بوده است ، گفت : برخی ممکن است تصور کنند مخالفت جمهوری اسلامی ایران با آمریکایی‌ها از روی لجبازی است و برای مثال چون ما از ابتدا گفته‌ایم مرگ بر آمریکا حالا هم می‌خواهیم آن را ادامه بدهیم و کوتاه نیاییم و توجه به عواقب قضیه و مشکلات مردم نداریم.اما مسئله ما ساده و سطحی نبوده بلکه عمیق و بنیادی است.
وی تصریح کرد: ارتباط ایران با آمریکا در فاصله جنگ های اول و دوم جهانی مثبت بود زیرا آمریکایی ها استعمارگر نبودند.
حتی بسیاری از روشنفکران و سیاستمدارانی که در آن دوران در کشور خود ما فراماسون یا مزدور انگلیس نبودند فکر میکردند تنها راه رهایی ایران آمریکا است.
نماینده تهران با اشاره به اینکه سیاست خارجی آمریکا از یک بیماری مزمن رنج می‌برد تا این بیماری علاج نشود این تصویر زشت ادامه یافته و زشت‌تر می‌شود گفت ؛ یکی از مبانی سیاست خارجی آمریکا این است که آمریکایی‌ها همیشه در پی یک دشمن خارجی به ملت خود هستند و گویی ترساندن ملت آمریکا از یک قدرت و خطر بیرونی وسیله انسجام و اتحاد ملت آمریکاست.
حداد عادل با اشاره به چند قومیتی بودن مردم آمریکا و نداشتن تاریخی محکم گفت : آمریکایی مجبور هستند یک هراس و خطر موهومی را علم کنند ایران‌هراسی و اسلام و شیعه هراسی را در حال حاضر در دستور کار خود قرار دادند و این یک مبناست که در آمریکا به دنبال دشمن خارجی باشند تا ملت خود را از آن بترسانند.
وی تأکید کرد: مسئله دیگر سیاست خارجه آمریکا که باعث بسیاری از خطاها شده طمع آمریکایی‌ها به نفت منطقه غرب آسیاست. نفت عربستان، ایران و بقیه کشورهای این منطقه موجب طمع آمریکایی‌ها شده و آنها می‌خواهند بر مخازن نفتی بقیه دنیا تسلط داشته باشند تا ضمن ذخیره نفت خود اقتصاد وابسته به نفت دنیا را در دست بگیرد.
حداد عادل با بیان اینکه این طمع به نفت کشورها یکی از دلایل تغییر آن چهره مطلوب به این چهره منفور آمریکایی‌ها شده است، گفت: مسئله دیگر این است که آنها همین پولی را که بابت نفت به کشورهای نفت‌خیز می‌دهند سعی می‌کنند از طریق فروش اسلحه پس بگیرند که این مسئله باعث می‌شود نفت به جای آبادانی تأثیرش کمتر شودو پول حاصل از نفت صرف خرید اسلحه برای جنگ های داخلی شود.
رییس فرهنگستان ادب افزود: در واقع در خود کشورهای صاحب نفت این پول به مصرف اقتصادی آنها نمی‌رسد و به کارخانه‌های اسلحه‌سازی سرازیر می‌شود که این به طبیعت کریه سرمایه‌داری آمریکا باز می‌گردد.

وی حمایت بی‌بدیل آمریکا از رژیم صهیونیستی را دلیل دیگر تنفر مسلمانان از دولت آمریکا دانست و گفت: این حمایت بی‌دلیل از روز اول تا کنون که هرچه زمان گذشته بیشتر نیز شده است مسئله‌ای است که رابطه منطقی آمریکا را با همه مسلمانان گسیخته کرده است.
حداد عادل افزود: ملتی مثل ملت فلسطین زندگی خود را می کردند و کوره آدم سوزی هم نداشته و جنگی با یهودی‌ها نداشتند؛ و یهودیان مسلمانان و مسیحیان قرنها در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند. اما بعد آمریکا، انگلیس و فرانسه و دیگران صهیونیست‌ها را تشویق کردند که مردم این منطقه را قتل‌عام کنند. و بعددر سازمان ملل این کشور نامشروع را حمایت کنند و به رسمیت بشناسد و کشور بزرگی مثل آمریکا امنیت ملی خود را به کشور دیگری گره بزند که وجودش در اینجا هیچ وجهی ندارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه درباره شرایط آمریکا، بحث فرهنگی مهمتر از بحث مادی است است، گفت: الان، مضرتر و خطرناک تر از مشکلات اقتصادی امریکا، از دست رفتن حیثیت معنوی دولت آمریکاست.
وی با بیان اینکه کاری با ملت آمریکا نداریم و مشکل دولت آمریکاست، تصریح کرد:در هیچ کجای دنیا، دولت آمریکا به عنوان یک دولت عاقل شناخته شده نیست و این دولت را دولت محترم به شمار نمی‌آورند.
مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به رسوایی‌های اخیر جاسوسی آمریکا، تاکید کرد: جاسوسی‌های اخیر، به حیثیت آمریکا لطمه زده است؛ این رفتار حتی به آمریکا در نزد دوستان و متحدانش لطمه زده است. آمریکا حتی مکالمات تلفنی صدراعظم کشوری مثل آلمان را هم کنترل می‌کنند.
حدادعادل با بیان اینکه آمریکا با شنود گسترده وچند صد میلیونی مکالمات تلفنی، اشتباه بزرگی کرد؛ اظهار داشت: با توجه به حرفی که خودشان می‌‌گویند، آنها میلیون‌ها تماس تلفنی را شنود کرده‌اند. می‌گویند مجبور بوده‌ایم ۱۳۵ میلیارد مکالمه تلفنی را مجبور بوده‌ایم گوش کنیم که باید گفت، شماها با مردم دنیا چه کرده‌اید که از همه جا احساس خطرو نا امنی می‌کنید.
نماینده تهران در مجلس با تاکید بر اینکه عمل آمریکا ۱۸۰ درجه خلاف ادعایش است، اظهار داشت: آنها خودشان را مدافع دموکراسی و مردم سالاری نشان می‌دهند اما از کشورهای که بوی از دموکراسی نبرده‌اند نهایت پشتیبانی را می‌کنند و در عین حال با کشورهای مستقل و مردم سالار دشمنی می‌کنند.
وی با بیان اینکه دوست و دشمن به وجود مردم سالاری در این معترف است، اظهار داشت: آنها از بدو انقلاب با ملت ایران دشمنی کردند؛ سؤال ما این است اگر اینها مشروعیت حکومت‌ها را در رای مردم می‌دانند، چرا با حکومت اسماعیل هنیه و حماس مخالفت می‌کنند در حالیکه ناظران بین المللی که حتی یکی ازمقامات اسبق آمریکا جزو انها بود بر این رای گیری نظارت کردند.
حدادعادل با بیان اینکه آمریکا دم از مبارزه با تروریسم می‌زند اما از تروریست‌ترین رژیم دنیا که رژیم صهیونیستی است حمایت می‌کند، اظهار داشت: آنها امروز با سوریه چه می‌کنند؟، از تروریست‌های که با خنجر سینه مردم را می‌شکافند و قلبشان را بیرون میکشند حمایت می‌کنند.
وی آمریکا را نماد حمایت از کشورهای فاسددانست و گفت :: آمریکا به نماد حمایت از حکومت‌های فاسد و دیکتاتور تبدیل شده است و این مسئله با علم، تکنولوژی، فرهنگ و تمام چیزهایی که آمریکا ادعای آن را دارد تعارض دارد.
وی افزود: امروز اختلاف ما و سایر ملت‌ها با آمریکا اختلاف سلیقه و یا اختلاف دو حکومت نیست و مسئله خیلی عمیق‌تر از چنین حرف‌هایی است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری درباره تحت تأثیر قرار گرفتن برخی از جوانان به وسیله تبلیغات بیگانه گفت: تقاضای من این است که جوانان تحت تأثیر چنین تبلیغاتی قرار نگیرند و نگاه خود را باز کنند.
وی با اشاره به حمله ناو آمریکاییبه هواپیمای ایران برروی خلیج فارس گفت : جایزه دادن به فرمانده این ناو چه معنایی دارد؟ جوانان ما باید خطاب به بوش پدر بگویند که دادن مدال شجاعت به چنین فردی چه معنایی داشت؟
حداد عادل گفت: واقعیت آن است که حکومت آمریکا حکومت عاقلی نیست و آمریکایی‌ها می‌کوشند با پول، سلاح و با فشار دنیا را در اختیار خود بگیرند.

وی با اشاره به هزینه شدن بیش از سه هزار میلیارد دلار توسط آمریکا برای تصرف عراق گفت: اگر آمریکایی‌ها ۳۰ میلیارد دلار از این پول را صرف حل مشکلات عراق می‌کردند این کشور در بین عراقی‌ها بسیار محبوب تر میشد.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا گفت: در شرایط فعلی اگر دولت امریکا بخواهد کمی واقع‌بینی از خود نشان دهد دولتی که بر سر کار آمده است شرایط را آماده کرده است و اگر هم بخواهند با فشار و زور تحریم ملت ایران را به تسلیم وا دارند نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند.
حداد عادل گفت: ملت ایران۳۵سال طعم استقلال و مردم سالاری دینی را چشیده است و عزت یافته است و به هیچ عنوان با آمریکایی‌ها اجازه نخواهد داد که بار دیگر از موضع قدرت به این کشور باز گرددو مقدرات این کشوررابدست بگیرد.
وی افزود: جوانان ما تصور نکنند که با برگشتن آمریکایی‌ها به ایران و لبخند آنها همه چیز درست می‌شود، امروز وضعیت کشورهایی که تحت سلطه آمریکا هستند چگونه است، به مصر بروید و ببینید وضعیت این کشور چگونه است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: با کودتای ۲۸ مرداد حکومت ایران به طور کامل تحت تسلط آمریکا قرار گرفت اما وضعیت ما قبل از انقلاب چگونه بوده است.
حداد عادل در پایان تصریح کرد: جوانان ما بدانند با برگشتن آمریکا هیچ اتفاقی نخواهد افتاد./شبستان

Share