بائوج لاهوتی خبرداد:

جلسه نمایندگان شمال با دکتر محمد باقر نوبخت

ماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی، با تأکید براینکه نرخ خرید تضمینی چای هنوزمشخص نشده است، گفت: نمایندگان شمال درخصوص متقاعد کردن دولت درجهت قرار گرفتن تصمیمات اخذ شده از جمله حق ورودی گمرک، تشکیل صندوق حمایت ازچای و به زدایی ۵ ساله این صنعت درلایحه بودجه ۹۳هفته آینده با نوبخت سخنگوی هیئت دولت تشکیل جلسه می دهند.

اتمام 99 درصدی پروژه درمان‌بستر اطاقور لنگرود/اجرای پروژه پایگاه امداد هوایی شرق گیلان در لنگرود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت،درخصوص جلسه دیروز نمایندگان شمال با وزیر جهاد در وزارت جهاد کشاورزی، گفت:با توجه به اینکه هرهفته یک جلسه درخصوص توسعه و ساماندهی وضعیت صنعت چای کشور در وزارت جهاد کشاورزی با حضور نمایندگان شمال و مسئولان دولتی تشکیل می شود به همین جهت دوشنبه شب ( ۲۷ آبان ماه) جلسه ای درخصوص صنعت چای با حضور نمایندگان شمال ،وزیرجهاد کشاورزی و معاونان وزارت جهاد کشاورزی، معاونان سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ومعاونت راهبردی ، استانداران استان گیلان و رئیس سازمان چای کشوردر وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

به زدایی باغات چای ۵ ساله شدlahoti1

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی،درخصوص محورهای گفت و گو دراین جلسه، تصریح کرد:در طی این جلسات تصمیمات و پیشنهادات اولیه درخصوص توسعه وساماندهی وضعیت صنعت چای کشور اتخاذ شد که در این راستا یکی از محورهای اصلی این جلسه به زدایی باغات چای بود به طوری که در حال حاضر باغات چای نیازمند به یک بازسازی اساسی دارند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تأکید بر اینکه دراین جلسه مقررشد که به زدایی باغات چای ظرف ۵ سال صورت گیرد اظهارداشت: درخصوص به زدایی باغات چای مقرر شد حدود ۵ سال از محل تسهیلات و کمک های بلاعوض به بازسازی باغات چای کشور نیز کمک شود.

بائوج لاهوتی، افزود: یکی از پیشنهاداتی که دراین جلسه از سوی نمایندگان شمال مطرح شد این بود که از محل واردات چای به کشورازهر کیلو چای حدود دو هزار تومان حق ورودیه گمرک گرفته شود واین به مبلغ به عنوان کمک هزینه در جهت توسعه و ساماندهی وضعیت صنعت چای کشوربه سازمان چای داده شود.

وی، ادامه داد: با توجه به اینکه دولت هرساله به علت کمبود نقدینگی توان پرداخت یارانه چای را به چایکاران ندارد  به همین جهت از طریق حق ورودیه گمرک چای می تواند یارانه چای را تأمین کند.

تشکیل صندوق حمایت ازصنعت چای

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی، یکی از پیشنهادات اصلی این جلسه درخصوص تشکیل صندوق حمایت از چای بود که راه اندازی این صندوق بی شک می تواند از صنعت چای کشور به ویژه در بحث خرید تضمینی این محصول از چایکاران و کارخانه های تولید چای خشک پشتیبانی و حمایت عملیاتی کند.

متقاعد کردن دولت درخصوص حق ورودیه گمرک درلایحه بودجه ۹۳

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: دراین جلسات جمع بندی های لازم و اساسی در خصوص  توسعه صنعت چای انجام شد و مقرر شد درهفته آینده نمایندگان شمال درخصوص خرید تضمینی چای ودیگر محورهای صنعت چای جلسه نهایی با دکتر نوبخت سخنگوی هیئت دولت داشته باشند که ازاین طریق بتوانند تصمیمات و پیشنهادات اخذ شده دراین جلسات را از سوی دولت درلایحه بودجه ۹۳ قرارداده شود، چرا که بسیاری از این پیشنهادات از جمله حق ورودیه گمرک نیازمند به قانون گذاری است که باید درجهت اجرا درمجلس شورای اسلامی مصوب شود.

Share