رئیس ثبت اسناد خبر داد :

جذب ۷ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: هفت میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی در قالب اعتبارات احداث، تعمیر و تجهیز از اول سال جاری تاکنون اخذ و موافقت نامه های مربوط مبادله شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا زاهد خندستانی  ظهر دوشنبه در جلسه ثبت احوال گیلان  نرخ خام فوت در استان را شش در هزار عنوان کرد و  افزود: این یعنی به ازای هر هزار نفر شش نفر در این منطقه فوت می کنند.

IMG14413138

وی همچنین اظهارداشت: نرخ خام فوت کشوری را  ۴.۸ در هزار دانست و اظهارداشت: با این وجود میزان فوتی در استان نسبت به کشور بالاست.

مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: طی پنج ماهه امسال شش هزار و ۲۹۸ فقره فوت در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بطور میانگین در هر شبانه روز  ۴۲ نفر در استان فوت می کنند، گفت: از مجموع متوفیان  ۵۵ درصد مرد  و ۴۵ درصد زن و همینطور از حیث مکانی ۵۹ درصد شهری و ۴۱ درصد روستایی هستند.

خندستانی در ادامه نسبت جنسی فوت استان را یک شاخص مهم  دانست و افزود:  این عدد در استان ۱۲۴ است یعنی در برابر ۱۰۰ زن ۱۲۴ مرد فوت می کنند در حالیکه در بدو تولد در برابر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ پسر متولد می شود.

وی اظهارداشت: این شاخص نشان می دهد زنان از نظر بدنی و ایمنی قوی هستند و همچنین مثل مردان در برابر استرس ها، حوادث، فشارها و خطرات نبوده  و نسبت به مردها راحت تر زندگی می کنند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان همچنین نرخ خام فوت استان را شش در هزار ذکر کرد و اذعان داشت: این یعنی به ازای هزار نفر شش نفر فوت می کنند.

وی یادآورشد: به ازای هزار نفر در استان ۱۳ نفر متولد و شش نفر می میرند.

خندستانی در ادامه از تسریع در اجرای پروژه های عمرانی ثبت احوال  استان خبرداد و افزود: هفت میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی در قالب اعتبارات احداث، تعمیر و تجهیز از اول سال جاری تاکنون اخذ و موافقت نامه های مربوط مبادله شده است.

وی اذعان داشت:  در صورت ابلاغ تخصیص لازم از محل اعتبارات مزبور اجرای پروژه های عمرانی در ثبت احوال گیلان شتاب بیشتری می گیرد./مهر

Share