جانعلی پور: کار فرهنگی باید تمدن ساز باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل جانعلی پور در نشست رابطین فرهنگی کتابخانه های عمومی سراسر استان گفت: کلیه اقداماتی که در زمینه فرهنگ سازی در کتابخانه ها انجام می شود در جهت نیل به هدف والای تمدن سازی است.  در این جلسه اسماعیل جانعلی پور، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل جانعلی پور در نشست رابطین فرهنگی کتابخانه های عمومی سراسر استان گفت: کلیه اقداماتی که در زمینه فرهنگ سازی در کتابخانه ها انجام می شود در جهت نیل به هدف والای تمدن سازی است.

 در این جلسه اسماعیل جانعلی پور، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به موفقیتهای اخیر کتابخانه های استان در زمینه رشد شاخصهای فرهنگی گفت: کسب عناوین برتر در برخی شاخصهای تاثیرگذار فرهنگی در کتابخانه های استان یقینا گویای این مطلب است که در زمینه فرهنگی توانسته ایم  موفق باشیم.

جانعلی پور خاطرنشان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با برگزاری همایش کشوری مسئولین و کارشناسان فرهنگی در مهر ماه سال جاری ظرفیتهای بالای خود را در میزبانی همایشهای کشوری نشان داد که این موضوع به دلیل موقعیت مناسب کتابخانه های استان در حوزه های فرهنگی است.

وی افزود: کلیه اقداماتی که در فرهنگ سازی در کتابخانه ها انجام می شود در جهت نیل به هدف والای تمدن سازی است. چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند کتاب مادر تمدنها و عصاره آنهاست، اگر کار فرهنگی منتج به تمدن سازی نشود جامعه با فقر فرهنگی مواجه می شود.

جانعلی پور در بخش دیگری از صحبتهای خود بر لزوم حمایت معنوی از رابطین فرهنگی در کتابخانه های عمومی تاکید کرد.

در این نشست همچنین جلال فردی مقدم مسئول فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت کتابخانه های روستایی در فرهنگ سازی در جهت گسترش مطالعه مفید در روستاهای استان تاکید و آن را مقدس توصیف کرد.

بیان راهکارها در زمینه گسترش فعالیتهای فرهنگی و نیز لزوم توجه به فعالیت رابطین فرهنگی کتابخانه ها از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی رابطین فرهنگی کتابخانه های عمومی سراسر استان بود.

در پایان این نشست از رقیه زرگری، ساناز رزاق پور و سیمین رحیمی به ترتیب از شهرستانهای لاهیجان، آستارا و بندر انزلی به جهت انجام فعالیتهای موثر در زمینه فرهنگی در کتابخانه های عمومی تقدیر شد

به گزارش دیارمیرزا نشست رابطین فرهنگی کتابخانه های عمومی سراسر استان با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی، مسئول فرهنگی و رابطین فرهنگی کتابخانه های عمومی سراسر استان در سالن کنفرانس کتابخانه عمومی امام رضا(ع) شهر رشت برگزار شد.

Share