تولید محصول ارگانیک اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی بر حفظ سلامتی مردم تأکید کرد و گفت: تولید محصول ارگانیک از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است. خلیل آقایی عصر امروز در مراسم نخستین جشنواره کیوی در روستای رودبارسرای این شهرستان اظهار کرد: ایران اسلامی به دلیل دفاع از استقلال کشور تحریم‌های ظالمانه‌ای را متحمل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی بر حفظ سلامتی مردم تأکید کرد و گفت: تولید محصول ارگانیک از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.
108494خلیل آقایی عصر امروز در مراسم نخستین جشنواره کیوی در روستای رودبارسرای این شهرستان اظهار کرد: ایران اسلامی به دلیل دفاع از استقلال کشور تحریم‌های ظالمانه‌ای را متحمل شده است.

وی به درایت مقام معظم رهبری و پیگیری دولت تدبیر و امید در برطرف شدن مشکلات مردم اشاره کرد و افزود: برطرف شدن مشکلات نیازمند همکاری تمام افراد جامعه است.

آقایی بر حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در مراکز دهستان‌ها تاکید کرد و گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی در تمام روستاها حضور پیدا می‌کنند.

مسئول امور پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از وجود نیروهای وظیفه و کادر در روستاها استفاده می‌شود، تصریح کرد: به دنبال زنجیره تولید در قبل و پس از تولید محصول و عرضه به بازار هستیم.

وی، بعضی از مشکلات را جهانی خواند و یادآور شد: امسال شعار سازمان فائو چاره‌اندیشی برای افزایش محصولات کشاورزی به منظور جلوگیری از بحران غذایی است.

آقایی، تولید محصول ارگانیک را از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی ذکر کرد و افزود: رسیدن به سلامتی نیازمند تولید محصول ارگانیک توسط تولیدکنندگان محصولات غذایی است.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به موضوع چای اشاره کرد و گفت: کارگروه چای در تهران تشکیل شده و به دلیل وجود مشکلات به صورت ویژه بررسی می‌شود.

وی همچنین با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره کیوی، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها در معرفی محصولات تاثیرگذار است.

* گیلان دومین استان تولیدکننده کیوی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به وجود ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌های کیوی در استان بیان کرد: گیلان دومین تولیدکننده کیوی در کشور است.

علیرضا شعبان‌نژاد به برگزاری جشنواره کیوی در تالش اشاره کرد و افزود: جشنواره‌ها در معرفی توانمندی و ظرفیت‌های استان تاثیرگذار هستند.

وی با تأکید بر فعالیت‌های ترویجی محصولات کشاورزی، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها موجب ایجاد رقابت و ارتقای کیفی محصولات می‌شود.

به گزارش فارس، جشنواره کیوی در روستای «رودبارسرا» واقع در بخش «حویق چوبر» شهرستان تالش برای نخستین بار در گیلان برگزار شده است.

برداشت محصول کیوی در باغ‌های منطقه توسط استاندار و مسئولان، اجرای موسیقی محلی و برپایی غرفه‌های صنایع دستی و عرضه محصولات محلی از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره کیوی در تالش است./فارس

Share