توفیقی: لزومی ندارد وزیر علوم درباره انتصاباتش از وزارت اطلاعات استعلام کند

کمیسیون آموزش مجلس رضا فرجی‌دانا را به دلیل چند انتصاب در وزارت علوم به کمیسیون فراخوانده است. آنها می گویند وزیر علوم چرا درباره انتصاباتش از وزارت اطلاعات استعلام نکرده است؟ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  روز گذشته وزیر اطلاعات به مجلس رفته بود تا به کمیسیون آموزش و برخی دیگر از نماینده ها […]

tofighiکمیسیون آموزش مجلس رضا فرجی‌دانا را به دلیل چند انتصاب در وزارت علوم به کمیسیون فراخوانده است. آنها می گویند وزیر علوم چرا درباره انتصاباتش از وزارت اطلاعات استعلام نکرده است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  روز گذشته وزیر اطلاعات به مجلس رفته بود تا به کمیسیون آموزش و برخی دیگر از نماینده ها درباره نتیجه استعلام وزیر علوم برای انتصاباتش توضیح دهد.

جعفر توفیقی، مشاور وزیر علوم و سرپرست این وزارتخانه در دوره انتقالی تا رای اعتماد مجلس به فرجی دانا، درباره ایرادی که مجلس به وزیر علوم درباره انتصاباتش گرفته است، به خبرآنلاین گفت: استعلام از وزارت اطلاعات اجبار نیست و در قانون نداریم. یک شخصیت هایی هم مبرا از استعلام هستند، مثل آقای دکتر میلی منفرد که تجربه و سابقه مدیریتی دارند. ایشان وقتی به عنوان وزیر معرفی شدند، پس نیاز به استعلام ندارد. برخی از مطالبات مجلس غیر منطقی است. هیچ ابهامی در پرونده ایشان نیست. ضمن اینکه بهترین استعلام شناخت و اعتماد رئیس‌جمهور است. به نظر من بهانه جویی است.

او همچنین درباره ساز مخالف کمیسیون آموزش و برخی نماینده برای فرجی‌دانا هم گفت: به هرحال مخالف و موافق وجود دارد. در مورد آقای فرجی دانا هم این (مخالفت ها) نظر اکثریت نیست، معمولا رسانه ها نظر مخالفان را مطرح می کنند شاید چون هیجان انگیز است. به نظر من مخالفت ها با دکتر فرجی دانا غیر دانشگاهی است چون ایشان فردی علمی و با سابقه هستند و رای مجلس همان رای اعتماد است.

وزیر اسبق علوم گفت: بالاخره باید گفت وگو کرد. ما ابزاری جز توضیح و گفت و گو نداریم. این شرایط فرصت هایی هم به وجود می آورد تا مردم هم با دیدگاه نمایندگان آشنا شوند، الان مردم و جامعه دانشگاهی نمایندگان خود را می شناسند و در انتخاب بعدی مردم تاثیر می گذارد. اما به هرحال چاره ای نیست و مجلس اختیارات قانونی دارد که البته باید در چارچوب اخلاق استفاده کند. قضاوت نهایی با مردم است در انتخاب بعدی تجدید نظر می کنند./خبرآنلاین

Share