تله کابین لاهیجان تنها تله کابین مدرن کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید نورالدین نعمتی مدیرعامل تله کابین لاهیجان گفت: تله کابین احرار لاهیجان به عنوان تنها تله کابین مدرن کشور محسوب می‏شود و به زودی در کنار بزرگترین چرخ فلک شمال کشور که در بام سبز وجود دارد طرح مطالعاتی ایجاد سورتمه را آغاز می‏کنیم. تله کابین لاهیجان دارای ۳۶ […]

13187056271به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید نورالدین نعمتی مدیرعامل تله کابین لاهیجان گفت: تله کابین احرار لاهیجان به عنوان تنها تله کابین مدرن کشور محسوب می‏شود و به زودی در کنار بزرگترین چرخ فلک شمال کشور که در بام سبز وجود دارد طرح مطالعاتی ایجاد سورتمه را آغاز می‏کنیم.
تله کابین لاهیجان دارای ۳۶ کابین ۶نفره است که در مدت ۲۰ دقیقه مسافت ۱۵۵۰متر را از بام سبز لاهیجان تا قله سرسبز تاج خروس را در مسیر رفت و برگشت طی می‏کند .

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۰۰  آزاده استان گیلان از سهامداران این تله کابین هستند که این از افتخارات بزرگ این بخش خصوصی محسوب می‏شود ولی متاسفانه به سهامداران سودی پرداخت نشده است زیرا هنوز به مرحله سوددهی نرسیده ‏ایم .
وی افزود: تله کابین احرار لاهیجان به عنوان تنها تله کابین مدرن کشور محسوب می‏شود زیرا داری سیستم کششی هیدرولیک، کنترل کاملا خودکار، دارای سیستم چشمی تنظیم حرکت و اندازه گیری فاصله بین کابین‏ها، دارای فیوز چک‏کنن
ده قرار گرفتن صحیح کابل روی دکل، دارای یک موتور و ۳ سیستم اضطراری مجزا از برق در صورت بروز مشکل و در نهایت دارای ژنراتور بسیار قوی برق اضطراری است .

نعمتی خاطرنشان کرد: تله کابین لاهیجان از مزایای فراوانی برخوردار است از جمله نزدیکی به مرکز استان، عدم محدودیت زمانی برای برگشت و ارتفاع مناسب که مناظر زیبایی از استخر لاهیجان و کل شهر را می‏توان در یک نگاه شاهد بود .

وی گفت: ما تلاش داریم تا فضای تفریحی و اقامتی مناسبی را برای گردشگران فراهم آوریم و در فازهای بعدی این تله کابین ایجاد هتل کوهستانی و سوئیت‏های اقامتی و همچنین به روز کردن مبلمان و سرویس‏های بهداشتی و نمازخانه و افزایش ظرفیت پارکینگی از برنامه‏های الویت‏دار ماست.

وی همچنین متذکر شد: در حال حاضر با همکاری بخش خصوصی در ایستگاه اول تله کابین مجموعه تفریحی و پذیرایی را برای رفاه حال گردشگران و همشهریان ایجاد کرده‏ایم که این مجموعه شامل شهربازی سرپوشیده ویژه کودکان، رستوران، کافه سنتی و فروشگاه صنایع‏دستی است .

نعمتی افزود: به زودی در کنار بزرگترین چرخ فلک شمال کشور که در بام سبز وجود دارد قرار است طرح مطالعاتی ایجاد سورتمه را آغاز کنیم و همچنین ایجاد باغ پرندگان از اولویتهای یگر به شمار می‏آید .

وی به مشکل برق در ایستگاه دوم اشاره کرد و ادامه داد: یکی از عمده‏ترین مشکلات برای توسعه در ایستگاه دوم (ارتفاعات تاج خروس) نبود کابل‏های برق است که درحال حاضر برق لازم توسط موتورهای فشار قوی برق تامین می‏شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این تله کابین می‏تواند به ۱۰ هزار نفر سرویس دهد، در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد مراجعه کننده داشته‏ایم ولی در شش ماهه دوم و ایام غیر پیک که تعداد مراجعه‏کنندگان کمتر است تلاش داریم با ارائه تخفیف ۵۰ درصدی برای کارکنان تمامی ارگان‏ها و سازمان‏ها و همچنین تهیه پکیج زمستانه با تخفیفات ۲۰ تا ۳۰ درصدی جهت استفاده از تمامی امکانات موجود در این مجموعه تفریحی و پذیرایی بتوانیم عملکرد مناسبی را هم در گردشگری و هم در ارائه خدمات مناسب در پرونده این شرکت ثبت کنیم./ایسنا

Share