اکبرزاده خبر داد:

تعریف ۷۰ منطقه نمونه گردشگری در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از تعریف ۷۰ منطقه نمونه گردشگری با رویکرد جلگه، دریا، کوهستان و دیگر فرصت ها در استان خبر داد

akbarzadehبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از تعریف ۷۰ منطقه نمونه گردشگری با رویکرد جلگه، دریا، کوهستان و دیگر فرصت ها در استان خبر داد.
محمد اکبرزاده عصر پنجشنبه در جمع مدیران استان افزود:  این خطه از شمال ایران فرصت های بی نظیری از مواهب طبیعی و گردشگری  برخوردار است بنابراین باید با برنامه ریزی هدفمند از این ظرفیت ها نهایت بهره را برد.

وی همچنین از ایجاد سازمان عمران سواحل و شنا در استان های شمالی و جنوبی کشور خبر داد و اظهارداشت:  سواحل متولیان متعددی در زمینه توسعه عمران داشت بنابراین از مجموعه تمامی اینها یک سازمانی تعریف شد به نام سازمان عمران سواحل و شنا که یک سیاست گزار واحد است.

معاون استاندار گیلان در ادامه مالکیت سواحل را بر اساس قانون متعلق دولت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: تمامی سواحل باید به ثروت، ایجاد اشتغال و فرصت های جدید تبدیل شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه توسعه پایدار باید بر اساس برنامه ریزی مناسب همراه باشد، افزود:  از مجموع ۲۷۴ کیلومتر نوار ساحلی گیلان تاکنون ۶۱ طرح راه اندازی و  ۷۶ طرح جدید نیز در سواحل استان برنامه ریزی شده است.

اکبرزاده اظهارداشت: با این وجود ۶۱ طرح ۳۷.۴  کیلومتر و ۷۶ طرح ۴۱ کیلومتر مربع نوار ساحلی استان را پوشش می دهند.

وی با بیان اینکه در ۱۰۰ کیلومتر دیگر سواحل نیز می توان فرصت های جدید ایجاد کرد، اذعان داشت: سواحل نقش مهمی در اشتغال پایدار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با اشاره به اینکه گیلان یک استان چهار فصل در کشور و موقعیت گردشگری بی نظیری دارد، افزود: سواحل این استان شمالی باید به ثروت، ایجاد اشتغال و فرصت های جدید تبدیل شود

وی در ادامه با اذعان اینکه سواحل دریا فرصت های جدیدی برای سرمایه گذاری در استان است، یادآورشد: تمامی برنامه های مسئولان باید مولد و ثروت زا باشد./مهر

 

Share