تشکیل کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای شهر رشت گفت: کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر با هدف طرح مسائل، نیازها و اولویت بندی مشکلات آنان از سوی شورای اسلامی شهر رشت تشکیل شد.  فاطمه شیرزاد افزود: نخستین نشست کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر برای پیگیری حقوق معوق کارگران به ویژه کارگران سازمان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای شهر رشت گفت: کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر با هدف طرح مسائل، نیازها و اولویت بندی مشکلات آنان از سوی شورای اسلامی شهرshirzad-300x180 رشت تشکیل شد.

 فاطمه شیرزاد افزود: نخستین نشست کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر برای پیگیری حقوق معوق کارگران به ویژه کارگران سازمان پارک ها و فضای سبز و رفتگران شهرداری رشت برگزار شد.

وی اظهار داشت: عدم پرداخت به موقع دستمزد ماهانه کارگران فضای سبز شهرداری مشکلات عدیده ای را در معیشت آنان به وجود آورده و موجب به تعویق افتادن اجاره بها و اقساط آنان شده است.

رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذبر ادامه داد: به دنبال تجمع تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری رشت در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق خود در مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر این کارگروه تشکیل شده است.

وی بیان داشت: پیمانکاران پنج منطقه شهر رشت دلیل عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران زیرنظر خود را نداشتن بودجه کافی اعلام کردند که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

شیرزاد با بیان اینکه فضای سبز سطح شهر از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، افزود: قرارداد پیمانکاران سازمان پارکها و فضای سبز رشت رو به اتمام است براین اساس باید با همکاری این سازمان باقیمانده حقوق کارگران این بخش در سریع ترین زمان ممکن پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکاران این بخش به عدم کارآیی مناسب کارگران اعتراض دارند، اظهار داشت: بر این اساس آموزش های مورد نیاز به این کارگران تحمیل شده از سوی شهرداری رشت باید هر چه سریع تر ارائه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت گفت: ناظران فضای سبز شهرداری همه از کارشناسان بخش کشاورزی هستند که باید نسبت به افزایش کارایی کارگران و ارتقای کیفیت فضای سبز شهر رشت گام های موثرتری بردارند.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی امور خدماتی شهرداری ها به بخش خصوصی واگذار شده است، بیان داشت: همزمان با اجرای برنامه پنج ساله توسعه در سال های اخیر به ویژه از سال ۸۹ به بعد همه امور خدماتی رشت از طریق مناقصه به بخش خصوصی واگذار شده است.

شیرزاد یادآور شد: تحولات مختلفی در امور ورزشی و فضای سبز پارک ها در آینده ای نزدیک به وجود می آید که نوسازی وسایل ورزشی و افزایش کارآمدی کارکنان از جمله این اقدام هاست./مهر

Share