نماینده مردم رشت در مجلس خبرگان رهبری

ترویج تفکر اهل بیت در جامعه نیازمند جهاد مجاهدانه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توسعه و ترویج تفکر اهل بیت در جامعه خاطرنشان کرد: جهاد مجاهدانه مهم ترین مولفه توسعه و ترویج تفکر اهل بیت (ع) در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رضا رمضانی صبح امروز در مراسم یادواره شهدای صالحین کشور که در حسینیه حضرت ابالفضل (ع) رشت برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ماه محرم و با تشریح اهداف هجرت اول و دوم پیامبر (ص) گفت: هجرت اول و هجرت دوم پیامبر (ص) دو هجرت بزرگ در تاریخ اسلام است.

وی افزود: رفع بحران جاهلیت عرب هدف عمده هجرت نخست پیامبر اسلام بوده است.ramzani

آیت الله رمضانی با اشاره به آیات و روایات قرآن کریم گفت: خداوند در آیات نورانی قرآن کریم با بیان اینکه انسان یک موجوده بیهوده نیست بیان داشته که تمامی این ویژگی ها براساس حکمت است و برای هر موجودی یک هدف و غایت مشخص شده است بنابراین انسان باید همواره بدنبال بندگی خداوند باشد که در این راه نیازمند قانون و ضابطه است.

وی رشد انسان را نیازمند رشد فکر و عقیده دانست و اذعان کرد: رشد اخلاق در سه بخش فردی، اجتماعی و الهی از دیگر ارکان لازم برای رشد انسان است.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه واقعه غدیر در بردارنده دو نکته برای تمامی انسانهاست افزود: انتخاب بهترین ها برای بزرگ ترین پست ها در جهت هدایت جامعه بشری و مشارکت دادن مردم در عرصه های مختلف از دیگر پیامدهای مهم غدیر برای انسانهاست.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال حذف دستاوردهای بعثت بوده اند یادآور شد: هجرت دوم پیامبر(ص) برای حفظ دستاوردهای هجرت اول بوده است زیرا اگر این هجرت اتفاق نمی افتاد تمامی دستاوردهای هجرت اول از بین می رفت.

آیت الله رمضانی تصریح کرد: جریان عاشورا مرکز قدرت در خاورمیانه و در دنیاست و امروز شاهد گسترش این جریان در سراسر دنیا هستیم و افزایش شیعیان در جهان یکی از دلایل اثبات این موضوع است.

وی با اشاره به گسترش اسلام و تشیع در میان مردم اروپا گفت: ۳۰ درصد مسلمانان لندن شیعه هستند همچنین اجتماعات ۱۰ هزار نفری مردم در هلند، اجتماعات ۳۰ هزاری نفری در دانمارک و همچنین تجمعات کثیر مردم در فرانسه و آلمان در ایام محرم و دیگر مناسبت های مذهبی مسلمانان از جلوه های مهم گسترش اسلام در این کشورها است.

آیت الله رمضانی با تاکید بر توسعه و ترویج تفکر اهل بیت در جامعه خاطرنشان کرد: جهاد مجاهدانه مهم ترین مولفه توسعه و ترویج تفکر اهل بیت (ع) در جامعه است.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه نقشه محوری و وحدت بخش در جامعه اسلامی دارد گفت: هر جامعه ای که بدون هدایت رهبری و ولی فقیه باشد قطعا در سراشیبی سقوط حرکت خواهد کرد.

آیت الله رمضانی اضافه کرد: زنده نگه داشتن عاشورا همان زنده نگه داشتن اهداف مقدس و جاودانه عاشورا است و اگر این اصل در عزاداری ها دنبال نشود آسیب جدی به این عزاداری ها وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه بهره گیری از ظرفیت عزاداری امام حسین (ع) در تقویت عرصه های بین المللی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: برای استمرار حرکت مهدوی در دنیا اهداف عاشورا را باید احیا کنیم.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه ظرفیت های که شهدا آموختند باید احیا شود افزود: سیره و سبک زندگی شهدایی یکی از درس های مهمی است که باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه اشعار امام حسین (ع) فرهنگ عاشورایی را احیا می‌کند، خاطرنشان کرد: مداحان در مداحی های خود از اشعار که در برگیرنده تبیین قیام اباعبدالله (ع) است بپردازند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم یاد و خاطره شهید هدایت درویش وند، شهید سید محمدعلی فلاح عباسی و شهیده زهرا دقیقی که دو سال پیش در حادثه تروریستی در کربلا به شهادت رسیدند گرامی داشته شد.

Share