بیش از ۹۱ هزار تن کود بین کشاورزان گیلانی توزیع خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال ۹۱ هزار و ۴۵۰ تن کودشیمیایی بین شالیکاران، باغداران، گندمکاران و پرورش دهندگان ماهی در استان توزیع خواهد شد. ایرج بنیادی عصر شنبه در جلسه سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: از این میزان کود شیمیایی ۷۴ هزار تن اوره و […]

kood shimiaiبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال ۹۱ هزار و ۴۵۰ تن کودشیمیایی بین شالیکاران، باغداران، گندمکاران و پرورش دهندگان ماهی در استان توزیع خواهد شد.
ایرج بنیادی عصر شنبه در جلسه سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: از این میزان کود شیمیایی ۷۴ هزار تن اوره و بقیه فسفات است.

وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر ۲۵ هزار تن کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان گیلان تامین و از سوی شرکت های تعاون روستایی، عاملان بخش خصوصی  و مراکز خدمات کشاورزی  توزیع می شود.

معاون جهاد کشاورزی استان گفت: گیلان از قطب های مهم کشاورزی در کشور است و نقش مهمی در رونق اقتصادی، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری دارد بنابراین باید از این ظرفیت مهم به درستی استفاده شود.

وی افزود: بخش کشاورزی از مشاغل اساسی و از ارکان اقتصاد جامعه به شمار می‏ آید.

بنیادی در ادامه توسعه صادرات محصولات کشاورزی را در سایه صنایع تبدیلی دانست و اظهارداشت:  توجه به ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی علاوه بر نقش موثر در اشتغالزایی بیشتر و جلوگیری از مهاجرت تولید‌کنندگان به شهرها می‌ تواند زمینه‌ ساز شکل‌گیری ارزش افزوده بیشتر در بخش‌ های صنعت و کشاورزی باشد.

وی تصریح کرد: در اقتصاد کشاورزی معاصر صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی است چراکه از یک سو ارزش افزوده محصولات اولیه بخش را ارتقا می‌ دهد و از سوی دیگر محصولاتی به بازار ارائه می‌ کند که با استفاده از تکنولوژی مدرن به دست آمده‌ اند.

معاون جهاد کشاورزی گیلان یادآورشد: کشاورزی یکی از مهمترین بخش ‌های تاثیرگذار در اقتصاد هر کشور است که نقش مهمی در استقلال سیاسی و اقتصادی ایفا می‌کند./مهر

 

Share