حجت الاسلام ناطق نوری در مراسم ختم مرحوم عسگراولادی:

بعد از حمایت رهبری از تیم مذاکره‌کننده عده‌ای کاسه داغ‌تر از آش نشوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه نظام مقام معظم رهبری هوشمندانه فرمودند اعضای تیم مذاکره کننده مورد اعتماد ما هستند، گفت: این روزها عده‌ای کاسه داغ‌تر از آتش نشوند، چرا که امروز احتیاج به وحدت داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حاج حبیب‌الله عسگراولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در مدرسه عالی شهید مطهری، درگذشت عسگراولادی را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده آن مرحوم، همرزمان و اعضای حزب موتلفه اسلامی و اخوی وی تسلیت گفت و با بیان اینکه بنده کمتر توفیق منبر نصیبم می‌شود، اظهار داشت: وقتی دوستان پیشنهاد سخنرانی در این مراسم را دادند فکر کردم دور از انصاف است که در مجلس همرزم دیرینم در دوران ستم‌شاهی و از پیشکسوتان مبارزه و نهضت امام خمینی(ره) سخنرانی نکنم و این دعوت را نپذیرم.IMG11430282

ناطق نوری اضافه کرد: فکر کردم در این مجلس راجع به چه موضوعی صحبت کنم، دیدم بهترین موضوع شخص عسگراولادی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دوست بودن برای اهل‌بیت با شیعه بودن برای علی و اولاد علی است، افزود: مسئولیت شیعه بودن به مراتب سنگین‌تر از دوست بودن است، چرا که از کلمه شیعه مسئولیت می‌بارد.

ناطق نوری تاکید کرد: مرحوم عسگراولادی مصداق مرد هدایت و مرد تقوا بود. دست افراد افتاده را می‌گرفت. این مرحوم تا روز آخر وقتی در بیمارستان بود، به دوستان و نزدیکانش می‌گفت من را به کمیته امداد ببرید تا بتوانم به افتاده‌ای کمک کنم.

وی عسگراولادی را چهره‌ای متواضع‌ و مودب عنوان و خاطرنشان کرد: وقتی کمیته امداد تشکیل شد وی تا روز آخر فکر و ذکرش متوجه ایتام و فقرا بود.

ناطق نوری در بخش دیگری ازسخنانش با تاکید بر اینکه شیعه دروغ نمی‌گوید، افزود: شیعه زبانش را نگاه می‌دارد، فحش نمی‌دهد، توهین به کسی نمی‌کند، طوری سخن نمی‌گوید که مردم از زبان او بترسند. تهمت، غیبت، بددهنی و هتک حرمت نمی‌کند. شیعه تندرو نیست.

وی با بیان اینکه رهبری فرموده بودند باید حرمت‌ها را پاس بداریم، تاکید کرد: به تنش کشاندن جامعه، به اختلاف کشاندن و راه‌انداختن جنگ حیدری – نعمتی، آن هم در این شرایط جهان و موضوعات و مواردی که در منطقه پیش آمده، مناسب نیست. امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت داریم.

ناطق نوری با بیان اینکه نعمت ولایت مال شیعه است، گفت: کشورهای اطراف ما این نعمت را ندارند، حتی عراق و سایر جاها از این نعمت برخوردار نیستند.

وی در ادامه با اشاره به مذاکره ایران با گروه ۱+۵ افزود: اعضای تیم مذاکره کننده بچه‌های انقلاب هستند و امروز در این جبهه می‌جنگند. ما در جبهه خصوصی با صدام جنگیده بودیم و امروز در این میدان می‌جنگیم. از این رو آنها پشتگرمی می‌خواهند.

ناطق نوری خطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هوشمندانه، آگاهانه، زیبا و به موقع در آستانه ماه محرم فرمودند اعضای تیم مذاکره کننده مورد اعتماد ما هستند. تحلیل من از سخنان رهبری این است که این روزها عده‌ای در عزاداری‌ها کاسه داغ‌تر از آش نشوند. معتقدم ما امروز نیاز به وحدت داریم.

وی با بیان اینکه امیدوارم آنها در این میدان موفق باشند، تاکید کرد:‌ اگر در این جبهه هم موفق نبودند، ما دشمن را بهتر شناختیم و چیزی نباختیم.

ناطق نوری تاکید کرد: تیم مذاکره کننده باید با دلگرمی کارشان را به پیش ببرند. بدانید ما باخت نداریم، چرا که برای خدا کار می‌کنیم. اگر طرف مقابل نپذیرفت ما حرفمان را به دنیا زدیم، حرفمان را به مردم دنیا رساندیم، ولی گوش شنوایی نبود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تهمت‌هایی را به مرحوم عسگراولادی وارد کرده بودند، اظهار داشت: برای رفع شکاف‌ها و پایان دادن به دعواها و اختلافات حیدری – نعمتی و برای اینکه در کشور وحدت ایجاد شود، آن مرحوم مردانه به میدان آمد و مقام معظم رهبری نیز از وی تشکر کرد، اما برخی به وی نق زدند و علیه ایشان یاوه نوشتند، ولی این حرف‌ها اثری بر روی این مرحوم نداشت.

ناطق نوری که در مورد صفات شیعیان سخنرانی می‌کرد، یکی از صفات شیعه را پیروی از رهبری عنوان کرد و افزود: در حالی که رهبر انقلاب می‌گویند توهین نکنید، اما عده‌ای توهین می‌کنند و می‌گویند می‌خواهیم جاده‌ صاف کن رهبری باشیم.

وی  افزود: تهمت‌های زیادی به مرحوم عسگراولادی زده شد. او را سرمایه‌دار معرفی کرده بودند در حالی که زندگی محدود و ساده‌ای داشت. به او فحش می‌دادنداما اعتنا نمی‌کردند و دیدیم در همین موضع‌گیری‌های آخر او چه افرادی نق زدند و یاوه نوشتند،  اما این یاوه‌سرایی‌ها اثری بر او نداشت.

ناطق نوری خاطرنشان کرد: مرحوم عسگراولادی ۱۳ سال در زندان بود، شکنجه دید و با این حال در خط امام و رهبری بود. بعد از امام هم با مقام معظم رهبری بودند و در وصف وی می‌توانم بگویم عسگراولادی فردی مطیع، مخلص و آدمی آزاده و منصف بود./تسنیم

Share