برگزاری سوگواره تصویرسازی و شعر عاشورایی در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از برگزاری سوگواره تصویرسازی و شعر عاشورایی در رشت خبر داد. مرتضی عاطفی  با اشاره به دومین فراخوان عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این شهر، اظهار کرد: به منظور مشارکت طراحان و هنرمندان در آفرینش نقشی بدیع از حماسه عاشورا، سوگواره عاشورایی برگزار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از برگزاری سوگواره تصویرسازی و شعر عاشورایی در رشت خبر داد.

مرتضی عاطفی  با اشاره به دومین فراخوان عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این شهر، اظهار کرد: به منظور مشارکت طراحان و هنرمندان در آفرینش نقشی بدیع از حماسه عاشورا، سوگواره عاشورایی برگزار می‌شود.atefi2

وی افزود: این سوگواره در بخش‌های هنرهای تجسمی شامل تصویرسازی ظهر عاشورا و کاروان اسرا و بخش عکاسی با موضوعات مراسم سنتی و آئینی سوگواری امام حسین (ع) در استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت درباره شرایط عمومی شرکت در این سوگواره، گفت: هر هنرمند می‌تواند سه اثر خود را در یکی از بخش‌های سوگواره شرکت دهد و آثار نباید در هیچ  مسابقه دیگری شرکت داده شده باشد.

عاطفی تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت حق استفاده از آثار ارسالی را در کارهای تبلیغاتی و چاپی برای خود محفوظ دارد.

وی افزود: تمام آثار در مرحله نخست برای داوری به آدرس کارگروه و دبیرخانه سازمان karguruh.graphic.rasht@gmail.com ایمیل شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: نتایج برای ارسال اثر و حضور در سوگواره در سایت منتشر و به هنرمندان اطلاع رسانی می‌شود.

عاطفی با اشاره به شرایط اختصاصی آثار در بخش تصویرسازی گفت: ابعاد کار ارسالی باید ۴۰ در۴۰ باشد،  تکنیک کار آزاد، آثار بدون قاب، پاسپارتو و روکش و تمام آثار باید روی فوم برد (ضخامت سه میل) چسبانده و پشت هر اثرمشخصات هنرمند بر روی کاغذ به ابعاد پنج در پنج تایپ و چسبانده شود.

وی مشخصات عمومی بخش عکس را ابعاد کار ارسالی ۳۰ در ۴۰، سیاه و سفید یا رنگی و  فایل عکس‌ها را فرمتdpi  وjpg  اعلام کرد و گفت: عکس‌ها بر روی یک سی‌دی ارسال شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت افزود: شرایط ارسال آثار مانند بخش تصویر سازی است و تصاویر باید مربوط به محرم امسال باشد.

عاطفی گفت: تلفیق نرم‌افزاری یا ویراش نرم‌افزاری مورد قبول نیست و تنها ویرایش نرم‌افزاری در حد برخی تنظیمات ساده مشکلی ندارد.

وی زمان ارسال آثار را تا ۱۵ آذرماه امسال بیان کرد و گفت: تاریخ نمایشگاه به ‌زودی اعلام می‌شود و به برگزیدگان، جوایز نفیسی شامل پنج میلیون ریال و لوح تقدیر به نفر نخست، سه میلیون ریال ولوح تقدیر به نفر دوم و دو میلیون ریال ولوح تقدیر به نفر سوم در هر بخش اهدا می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: به دو نفر برگزیده در بخش تصویرسازی و عکاسی یک میلیون ریال اهدا می‌شود.

سوگواره شعر آزاد، کلاسیک وگیلکی عاشورا و کربلا برگزار می‌شود

عاطفی با اشاره به برگزاری سوگواره شعر، تصریح کرد: این سوگواره به موضوعات عاشورا و واقعه کربلا در قالب کلاسیک و آزاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعر گیلکی بخش ویژه این سوگواره است، گفت: هنرمندان هیچ‌گونه  محدودیتی در تعداد آثار و نوع قالب شعر ندارند و دبیرخانه سوگواره تنها آثاری که بر اساس  موضوعات مورد نظر سروده شده باشند را مورد بررسی و داوری قرار می‌دهد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ آذرماه امسال است./تسنیم

Share