بحران دفن زباله در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون عمران استاندار گیلان با بیان اینکه دفع زباله در گیلان به بحران تبدیل شده است، گفت: شهرداران در خط مقدم پیگیری این امر هستند. محمد آقاجانزاده صبح امروز در جمع اعضای مدیریت پسماند استان با گرامیداشت ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی اظهار کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان مشت محکمی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون عمران استاندار گیلان با بیان اینکه دفع زباله در گیلان به بحران تبدیل شده است، گفت: شهرداران در خط مقدم پیگیری این امر هستند.
13920327000286_PhotoA

محمد آقاجانزاده صبح امروز در جمع اعضای مدیریت پسماند استان با گرامیداشت ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی اظهار کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان مشت محکمی بر یاوه‌گویی دشمنان و استکبار جهانی است.

وی در ادامه پسماند را یکی از مواردهای زیست‌محیطی دانست و تصریح کرد: موضوع پسماند باید مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون عمران استاندار گیلان افزود: اگر مصوباتی در جلسات به تصویب می‌رسد تمام دستگاه‌های ذی‌ربط موظف به اجرای آن هستند.

وی مسئله پسماند را تنها مربوط به شهرداران ندانست و تصریح کرد: فرمانداران و مدیران دیگر نیز باید به این مقوله کمک کنند.

معاون عمران استاندار گیلان خاطرنشان کرد: اگر در این عرصه درست عمل نشود مدیران مربوط و استان باید پاسخگوی کارشناسان و گردشگران داخلی و خارجی باشند.

وی نحوه مدیریت پسماند را در ارزیابی سالانه شهرداران دارای جایگاه ویژه‌ای خواند و یادآور شد: شهردارانی که در این زمینه قوی عمل نکنند در ارزیابی عملکرد آنها تاثیر می‌گذارد.

آقاجانزاده، با اشاره به نقش شهرداری کلانشهر رشت در زمینه مدیریت بیشتر در حوزه پسماند، یادآور شد: طرح تفکیک یکی از وظایف مهم شهرداران است.

وی تفکیک زباله از مبدأ در کلانشهر رشت را قابل رضایت ندانست و متذکر شد: انتظار می‌رود تا هفته آینده این طرح تکمیل شود و اگر این مشکل مدیریت نشود مشکلات پسماند دامن آنها شهر را می‌گیرد.

معاون استاندار گیلان زباله را یک بحران در گیلان دانست و یادآور شد: شهرداران در خط مقدم پیگیری این امور هستند./فارس

Share