استاندار گیلان فاش کرد :

به بانک های گیلان ملیاردی بدهکاریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بخش صنعت در استان ضربه کلانی در سال‌های اخیر خورده است،‌ گفت: بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های استان بدهی داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی بعداز ظهر امروز در مراسم افتتاح سردخانه شمال کشور با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید به دنبال ارتقای امید در جامعه هستیم، اظهار کرد: اشتغال و اقتصاد از مشکلات اصلی استان گیلان است که با زحمت بیشتر و همدلی مردم و مسئول باید حل شود.

139207060946429951257393

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات مربوط به مسائل کلان اقتصادی است، افزود: ظرفیت هفت‌دهم هکتار زمین کشاورزی برای توسعه معیشت خانوار روستایی ناکافی است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بخش صنعت در استان ضربه کلانی در سال‌های اخیر خورده است،‌ گفت: بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های استان بدهی داریم.

نجفی با بیان اینکه ۹۰۰میلیارد بدهکاری به بانک‌های گیلان مربوط به چای و صنعت است، خاطرنشان کرد: سیاست‌های غلط سال‌های اخیر عامل اصلی این بدهکاری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بیش از دوهزار پروژه توسط دولت‌های گذشته در استان تعریف شده است،‌ افزود: در سال‌های اخیر تنها تعداد کمی از این پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

استاندار گیلان یکی از فرصت‌های استان را فعال‌کردن بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: میزان صادرات کشور ترکیه بیش از ۱۰۴ میلیارد دلار در سال بوده است که از آمار کشور ما عدد بیشتری را نشان می‌دهد در حالیکه ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی ایران بیش از این کشور توان رشد و توسعه را دارد.

نجفی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات با فعال کردن سیاست خارجی خود گام بزرگی را برداشته است، اضافه کرد: اگر برای مردم کم خدمت می‌کنیم یا خدمتی نمی‌کنیم، حداقل به آن‌ها آمار دروغ ندهیم.

وی خواستار حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در گیلان شد و تصریح کرد: در کنار سرمایه گذاری باید به توسعه ی صادرات هم توجه کنیم .

استاندار گیلان، ورود سالانه ۲۰میلیون گردشگر خارجی و داخلی را از ظرفیت‌های مهم اقتصادی گیلان برشمرد و افزود: تمامی ظرفیت‌های گیلان با برنامه‌ریزی مسئولان باید در خدمت ارتقای معیشت مردم قرار گیرد./تسنیم

Share