بازديد استاندار گيلان از مناطق آب گرفته شهر رشت

استاندار به مدیران ادارات دولتی کم کار هشدار داد + گزارش تصویری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی ، و جمعی از مدیران دستگاه های خدمات رسان با حضور در مناطق آبگرفته رشت ، دستورات لازم را جهت تسریع در امر خدمات رسانی به مردم و رفع مشکل آبگرفتگی به مسئولین مربوطه صادر کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی بارش شدید باران در شهر رشت که موجب آبگرفتگی برخی مناطق این شهر شد، ، دکتر نجفی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، سرپرست شهرداری رشت  و جمعی از مدیران دستگاه های خدمات رسان با حضور در مناطق آبگرفته رشت ، دستورات لازم را جهت تسریع درامر خدمات رسانی به مردم و رفع مشکل آبگرفتگی به مسئولین مربوطه صادر کرد .

jpg268استاندار گیلان در حاشیه این بازدید میدانی با تأکید براینکه تمامی دستگاه های خدمات رسان باید در حداقل زمان ممکن نسبت به رفع نقاط آبگرفته تلاش نمایند، گفت : تعطیلی یک روز شهر رشت آسیب های اقتصادی زیادی به استان وارد وارد می کند و نباید به راحتی از کنار این موضوع گذشت.

دکتر نجفی از بارش بیش از ۴۰ تا ۷۵  میلمتری باران در رشت خبرداد و افزود : اکیپ های امدادی و عملیاتی جهت خدمات رسانی به مردم وارد عمل شده اند و تلاش خواهیم نمود در حداقل زمان ممکن مشکلات موجود برطرف شود .

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : اگرچه بارش زیاد باران درمدت زمان کوتاه باعث بخشی از این مشکلات شده اما بادستگاههایی که کم کاری کنند برخورد می شود .

وی با تأکید براینکه دستگاه های خدمات رسان به ویژه آب و فاضلاب شهری و شهرداری به موقع پیش بینی های لازم را انجام و برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید برنامه ریزی بلند مدت انجام دهند گفت : نباید در شهر رشت به عنوان شهر باران که می تواند عروس شهرهای ایران باشد  آبگرفتگی معابر و ایجاد زحمت برای مردم   شود .

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح های روان آب های سطحی در رشت گفت : قول می دهم در ظرف ۶ ماه تجهیزات لازم از جمله لوله های مورد نیاز برای اجرای این طرح در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بخش زیادی از مشکلات برطرف شود .

jpg267

وی همچنین ادامه داد : براساس برنامه قراربود امروز  به همراه  شورای شهر و مدیران شهرداری رشت از پروژه های هدایت روان آب های سطحی بازدید کنیم که همزمانی این بارش ها و این بازدیدباعث شد تا ازنزدیک بیشتر مشکلات مشخص شود .

همچنین نماینده عالی دولت در گیلان در پی بارش شدید باران به معاونان هماهنگی امورعمرانی و سیاسی امنیتی و اجتماعی خود دستور داد بصورت ویژه وضعیت خدمت رسانی به مردم شهرستان های رشت و سیاهکل را پیگیری کنند.

گفتنی است : بارش شدید باران از بامداد امروز آغاز شده و براساس پیش بینی سازمان هواشناسی تا ساعاتی دیگر از شدت بارش ها کاسته می شود .

jpg265

jpg270

jpg269

 

Share