بازداشت ۱۲ قاچاقچی آثار عتیقه در تالش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی تالش از دستگیری ۱۲ قاچاقچی آثار عتیقه در این شهرستان خبر داد. عباس اسماعیلی عصر امروز در نشست انتظامی این شهرستان چگونگی دستگیری قاچاقچیان مذکور را تشریح کرد. وی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت افرادی ناشناس در یکی از روستاهای دور افتاده تالش، بررسی این موضوع […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی تالش از دستگیری 13920819000714_PhotoA۱۲ قاچاقچی آثار عتیقه در این شهرستان خبر داد.

عباس اسماعیلی عصر امروز در نشست انتظامی این شهرستان چگونگی دستگیری قاچاقچیان مذکور را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت افرادی ناشناس در یکی از روستاهای دور افتاده تالش، بررسی این موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی تالش افزود: کارآگاهان آگاهی با بررسی‌های نامحسوس خود از حفاری غیرمجاز این افراد برای به دست آوردن آثار باستانی اطمینان حاصل کرده و در عملیاتی غافلگیرانه ۱۲ قاچاقچی آثار عتیقه را دستگیر کردند.

وی کشف یک دستگاه گنج‌یاب و ادوات حفاری را حاصل دستگیری قاچاقچیان عتیقه ذکر کرد و گفت: متهمان دستگیر شده در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی اعتراف کردند و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

اسماعیلی با تصریح بر اینکه پلیس برای برخورد قانونی با مجرمان به ویژه قاچاقچیان آثار تاریخی و باستانی آمادگی کامل دارد، خاطرنشان کرد: از عموم مردم ولایت‌مدار و قدرشناس تالش می‌خواهیم در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

Share