جوانان دیارمیرزا منتظر جواب هستند..

اینبار پاسخ نمایندگان گیلانی به جوانان استان چه خواهد بود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جوانان گیلانی به صراحت این سوال را از نمایندگان دنبال خواهند کرد که چگونه با اهمال دولت گذشته در بحث جوانان کنار آمده اند و چرا سنگ اندازی و فشار بر دولت را با اهرم هایی که نبض جوانان کشور است، دنبال می کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا التهاب و بیقراری را در سیمایش می بینی. جوانی که این روزها همه غم هایش ، ناکامی هایش و درد لحظه به لحظه اش را که همان بیکاری است ، دم مسجد می گذارد و در جمع بچه های هیات عاشقانه چنان مولایش را فریاد می زند که گویی هیچ دغدغه دیگری در زندگی اش نداشته و ندارد.gilan

“یا حسین” را چنان با درد فریاد می زند که گویی دلش همرنگ پرچم سرخ روی حرم سالار شهیدان است و تا جوان گیلانی نباشی نمی دانی که چه ناگفته هایی بر دل دارد…

آنگاه که در چشمانش اشک حلقه می زند و از سید الشهدا شفاعت می طلبد، غم هایش همچون تصویری متحرک از مقابل دیدگانش گذر می کنندو دعایی که برایشان گشایشی حاصل شود.

اما چه می داند که در آن سوی هیات، جایی در بهارستان نمایندگان، زمستان جوانان رقم می خورد. نه فقط طی چند ماه اخیر فرصت های بهبود و ساماندهی جوانان کشور از سوی نمایندگان به خاطر گرایش های سیاسی و در برخی مواد نیز تسویه حساب و… هدر می رود بلکه امید به تغییرات را به یاس تبدیل نموده است.

در مدت اخیر جوانان فارغ از همه مجادلات سیاسی و گزینه های گروه های چپ و راست؛ شاهد آن بودند که وزراء مرتبط با امور آنان همچون  آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان چگونه با رویکرد منفی نمایندگان مواجه شده اند وبا چه مصائبی دست به گریبان اند.

این حکایت تلخ برای وزارتخانه اختصاصی جوانان با وجود انبوده مشکلات جوانان کشور که در برخی استانها از جمله در گیلان بیشتر از سایر نواحی محسوس است، ادامه یافته است تا جایی که ۳ وزیر پیشنهادی دولت رای اعتماد نمی گیرند و پس از ۴ ماه باید وزیر چهارمی معرفی شود که باز معلوم نیست چه سرنوشتی خواهند داشت؟

جوانانی که ۲ سال پیش برای گرمی ستادهای انتخاباتی این نمایندگان از هیچ کوششی دریغ ننموده اند، حالا با عماکرد نمایندگانی مواجه اند که معلوم نیست با چه توجیهی دکمه هایی را فشار داده اند که مانع از تشکیل کانون گرم وزارتخانه نوبنیاد ورزش و جوانان و تداوم بی سرو سامانی آن شده است.

سوال دیگری که برای جوانان مطرح است اینکه چرا مجلسی که سازمان ملی جوانان را در طرحی شتاب زده از دست نهاد ریاست جمهوری بیرون کشید و قربانی سازمان تربیت بدنی کرد تا وزارتخانه ای چنین آشفته را سامان دهد ، برای بازسازی آن همکاری نمی کند؟

این روزها اجحاف به جوانان تا جایی است که در هر لیست منتشر شده برای عرصه های مدیریتی کشور و استان که از سوی گروه ها و احزاب چپ و راست (!) منتشر می شود،خصوصا لیست نمایندگان گیلانی جوانان غایبان بزرگ آن هستند.

در میان مخالفان وزیران پیشنهادی حضور نمایندگان گیلانی متاسفانه جالب توجه بوده است. نمایندگانی که در با جهت گیری هایشان در انتخابات اخیر ثابت کردند که در مرام اعتدال و تدبیر نمی گنجند از اینرو عجیب نیست که هرگاه پای طرحی در تضاد با دولت در میان باشد می توان چند نماینده مردم گیلان را در آنجا دید.

نمایندگانی که به تبعیت از مشی طیف تندرو مجلس و برخلاف حمایت‌های چندین باره مقام معظم رهبری، انتقام‌گیری از استقلال رأی دولت در انتخاب وزرا، استانداران، معاونان، مشاوران و مدیران وزارتخانه‌ها و پیشبرد برنامه‌هایش را پیشه کرده و فلج نمودن بخشی از دولت تازه بر سر کار آمده را در سر می‌پرورانند.

اینبار اما اسامی منتشر شده نمایندگانی که با استقلال دولت مخالف اند و منافعشان با صلابت دولت منتخب مردم در تضاد است ، از ذهن جوانان گیلانی پاک نخواهد شد. جوانانی که هر روز به امید گشایش مشکلاتشان اول توکل به خدا و سپس به رهبری و دولت تدبیر و امیدی دارند که حامی بزرگ جوانان کشور هستند.

جوانان گیلانی به صراحت این سوال را از نمایندگان دنبال خواهند کرد که چگونه با اهمال دولت گذشته در بحث جوانان کنار آمده اند و چرا سنگ اندازی و فشار بر دولت را با اهرم هایی که نبض جوانان کشور است، دنبال می کنند. و اینکه آیا رد ۵ وزیر مرتبط با امور جوانان نمی تواند شائبه هایی را همچون معامله و سهم خواهی و بازی در زمین تندروهای مجلس و یا بی توجهی به جوانان کشور قلمداد شود؟

البته نمایندگان محترم فعلا خیالشان آسوده باشد، زیرا جوانان کشور خصوصا غیور مردان گیلانی فعلا در هیئت های عزاداری سالار شهیدان سخت مشغول عزاداری هستند و در این شب ها هیچ مجالی برای خواندن درد نامه دیگری از توفیقات بهارستانِ نمایندگان ندارند اما شاید پس از اطلاع ، وعده دیدارشان را به انتخابات پیش رو موکول کنند. انتخاباتی که ضمن خلق حماسه سیاسی، درستی یا نادرستی عملکرد این نمایندگان را نشان خواهد داد./گیلوند

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share