امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان منطقه آزاد انزلی و ماکو جهت توسعه همکاریها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، در راستای توسعه همکاریهای مشترک مناطق آزاد ایران، تفاهم نامه ای میان این سازمان با سازمان منطقه آزاد ماکو منعقد شد. این تفاهم نامه میان رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و قربانعلی سعادت مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، در پنج ماده در این منطقه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، در راستای توسعه همکاریهای مشترک مناطق آزاد ایران، تفاهم نامه ای میان این سازمان با سازمان منطقه آزاد ماکو منعقد شد.
این تفاهم نامه میان رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و قربانعلی سعادت مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، در پنج ماده در این منطقه منعقد شد.
در مقدمه این تفاهم نامه با بیان ضرورت رشد و توسعه همه جانبه مناطق آزاد انزلی و ماکو در خصوص دلایل انعقاد این تفاهم نامه همکاری آمده : استفاده هر چه بیشتر از امکانات موجود و افزایش بهره وری و بکار گیری از توان بالقوه هر دو منطقه، بالاخص در زمینه های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی ، پژوهشی و با عنایت به توان گسترده مناطق  در زمینه های فوق، از جمله مهمترین دلایل انعقاد این تفاهم نامه میان دو سازمان می باشد.
بنابراین گزارش محورهای همکاری دو سازمان در ده سرفصل تعیین شده که مهمترین آنها به شرح ذیل می باشد: همکاری و تبادل نظر در تهیه طرح جامع و سند چشم انداز، معرفی سرمایه گذار جهت فرصت های سرمایه گذاری  با مزیت نسبی هر منطقه، برگزاری مشترک سمینارها، همایش ها، نمایشگاه ها و نشست های تخصصی، تبادل نیروی انسانی در سطح مدیر و کارشناس جهت بهره مندی از توانمندی ها یا کسب تجربیات جدید،بخشی از محورهای اجرای تفاهم نامه مذکور را تشکیل می دهد.
گفتنی است این تفاهم نامه به مدت ۳ سال به امضاء مدیران عامل مناطق آزاد انزلی و ماکو رسیده است.
در این مراسم علاوه بر مدیران دو منطقه، امام جمعه شهرستان ماکو ، فرماندار و نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی، فعالان اقتصادی، انجمن سرمایه گذاران و کارآفرین های ماکو و مردم منطقه حضور داشتند از مساعی ارزشمند مهندس مسرور در خصوص راه اندازی و شروع به کار این منطقه در ایام مسئولیت تقدیر به عمل آمد.
Share