استاندار گیلان :

اقدامات خیران مدرسه ساز بیشتر از گذشته اطلاع رسانی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمدعلی نجفی شامگاه یکشنبه در دیدار مجمع خیران مدرسه ساز گیلان با اشاره به اقدامات ارزشمندان این مجمع در ساخت واحدهای آموزشی گفت : همگان باید از تلاشها و زحمات خیران مدرسه ساز آگاه باشند و حتی باید از این اقدامات بیشتر از گذشته اطلاع رسانی شود تا کسانی که هنر مدرسه سازی را دارند تشویق شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمدعلی نجفی شامگاه یکشنبه در دیدار مجمع خیران مدرسه ساز گیلان با اشاره به اقدامات ارزشمندان این مجمع در ساخت واحدهای آموزشی گفت : همگان باید از تلاشها و زحمات خیران مدرسه ساز آگاه باشند و حتی باید از این اقدامات بیشتر از گذشته اطلاع رسانی شود تا کسانی که هنر مدرسه سازی را دارند تشویق شوند jpg176

استاندار گیلان با تأکید براینکه پایگاه اینترنتی خیران مدرسه ساز گیلان لازم است در همین راستا هرچه سریع تر راه اندازی شود افزود : اطلاع رسانی از این اقدامات باید هنرمندانه و مستمر باشد تا گیلانیان خارج از استان وکشورهم بدانند که محلی برای شناختن فرصت های مدرسه سازی وجود دارد تا ظرفیت های کار نیک خود را به منصه ی ظهور و بروز برسانند .

نماینده عالی دولت در گیلان بابیان اینکه خیران مدرسه ساز با همت عالی آینده ی خویش را در رضایت خداوند متعال و ائمه ی اطهار سرمایه گذاری می کنند گفت : خیران مدرسه ساز انسانهای شریفی هستند که بدون توقع و ایثاگرانه با عشق به ایران اسلامی در جهت توسعه اماکن آموزشی گام برمی دارند .

دکتر محمد علی نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حادثه خیزبودن استان گیلان برمقاوم سازی مدارس استان تأکید کرد .

وی با اشاره به ضرورت ایمن سازی و استاندارد سازی محیط های آموزشی افزود : باتوجه به فرا رسیدن فصل سرما باید سامانه های گرمایشی مدارس نوسازی و استاندارد سازی شود تا خدای نکرده مشکل یا حادثه ی تلخی در مدارس بوقوع نپیوندد .

دکتر محمد علی نجفی گفت : به رغم وجود تنگناهای بودجه ای اعتبارات لازم در جهت استاندارد سازی سامانه های گرمایشی مدارس را اختصاص می یابد .

 jpg177

 مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز گیلان نیز با ارائه ی گزارشی از فعالیت های این مجمع در استان که از سال ۷۷ آغاز شده است گفت : نیکوکاران تاکنون ۱۶۸ مدرسه با ۹۲۴ کلاس درس در گیلان ساخته است .

یعقوبی گفت : هم اکنون نیز با کمک خیران مدرسه ساز ۲۶ پروژه در گیلان با ۱۲۶ کلاس درس در حال ساخت است .

وی با اشاره به اینکه ۶۸۸ نفر عضو مجمع خیران مدرسه ساز گیلان هستند گفت : مردم خیر گیلان تاکنون ۸۰۰ هزار متر مربع زمین برای ساخت واحدهای آموزشی اهداء کرده اند .

حسن زاده مدیرکل نوسازی مدارس گیلان هم با بیان اینکه ۱۳۲ مدرسه با ۱۲۰۰ کلاس درس درحال ساخت است گفت : ۳۰ واحد آموزشی تا پایان امسال با کمک خیران و بودجه های دولتی آماده بهره برداری است .

وی افزود : ۲۰ واحد آموزشی نیز نیمه ی نخست امسال به بهره برداری رسیده است .

Share