اعلام حمایت از استاندار جدید گیلان و دولت تدبیر و امید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ابتدای این نشست که به دعوت جمعی از اعضای ستادهای مردمی دکتر روحانی در آستانه اشرفیه برگزار شد  ذکری یکی از حاضرین با بیان اینکه آستانه اشرفیه یکی از مدنی ترین شهرهای کشور است گفت: با همه فراز و فرودهایی که داشتیم به یک تجربیاتی رسیدیم و آن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ابتدای این نشست که به دعوت جمعی از اعضای ستادهای مردمی دکتر روحانی در آستانه اشرفیه برگزار شد  ذکری یکی از حاضرین با بیان اینکه آستانه اشرفیه یکی از مدنی ترین شهرهای کشور است گفت: با همه فراز و فرودهایی که داشتیم به یک تجربیاتی رسیدیم و آن این است که روز به روز باید مدنی تر شویم، احزاب باید قوی تر شوند از این رو تاکید می کنم در دولت تدبیر و امید باید شاهد بالاندگی نهادهای مدنی در حوزه های مختلف باشیم.

وی در ادامه به نقش مردم اشاره کرد و گفت: مردم پاسخ گیر متولیان پاسخگو را به وجود می آورند ولی مسئولان پاسخگو هیچ موقع مردم پاسخ گیر بوجود نمی آورند و ما می خواهیم در دولت تدبیر و امید دکتر روحانی شاهد پاسخگویی دولتمردان به مطالبات مردم در چارچوب نظام و قانون باشیم.

سپس یونس رنجکش یکی از اعضای نشست هم اندیشی اعتدالگرایان گیلان در سخنانی گفت: بعد از انتخابات دکتر روحانی در یک جلسه رسمی پایان کار ستادهای انتخاباتی را اعلام کرد و پیشنهاد داد که ستادها تعطیل شوند که پس از آن همراهان ستاد استان با توجه به پیشنهاد حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان تصمیم گرفتند ادامه فعالیتها را با برگزاری نشستهای هم اندیشی داشته باشند.

وی افزود: تاکنون چنین نشستهایی را در رشت مرکز استان با افراد و گروه ها و جریانهای مختلف برگزار کردیم تا فارغ از بحث اصلاح طلبی و اصولگرایی، هر کس که دغدغه رشد و توسعه استان را دارد به میدان فرا خوانده شود، اکنون تصمیم گرفته شد این نشستهای هم اندیشی را به شهرستانها تعمیم دهیم از این رو  آستانه اشرفیه به عنوان نخستین شهرستان انتخاب شد تا اصلاح طلبان و اصولگرایانی که نگاه اعتدالگرایانه دارند برای توسعه این شهرستان با هم یکی شده و با کنار هم قرار دادن توانمندی ها و ظرفیتهای یکدیگر مسیر توسعه را به پیش ببرند.

وی ادامه داد: ما در دولت فرد متنفذی چون دکتر نوبخت را داریم، در استان هم دکتر نجفی که اتفاقا از همین شهرستان آستانه اشرفیه هست را به عنوان استاندار داریم نزدیکی این دو عزیز با دکتر محمدی می تواند به توسعه استان کمک کند.

رنجکش تاکید کرد: حضور همه سلایق با رویکرد اعتدالی می تواند بستر توسعه گیلان را با توجه به ظرفیتهای موجود در آن بیشتر فراهم کند و از این رو نقش نیروهای اعتدالی بسیار حیاتی است و باید بتوانیم در این شرایط تاریخی با همراهی یکدیگر عقب ماندگی های تاریخی گیلان و آستانه اشرفیه را جبران کنیم.

دکتر کیوان محمدی دبیر حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان که به عنوان سخنران اصلی در این نشست حضور داشت گفت: اگر مردم دولت روحانی را تنها بگذارند می شود آنچه که بر سر خاتمی و هاشمی آمد، مردم آنطور که باید و شاید از دولت اصلاحات و سازندگی حمایت نکردند البته نه اینکه نخواستند بلکه نمی دانستند چطور باید حمایت کنند ولی الان خوشبختانه در شهری مثل آستانه اشرفیه هم مردم داعیه حمایت از دولت جدید و کمک به شخص روحانی را دارند.

وی افزود: مردم باید پرسشگر باشند و در این میان باید یاد بگیریم که چگونه پرسشگری کرد و مطالبات را متناسب با شرایط مطرح کنیم.

وی گفت: آدمها مختارند کار سیاسی یا اجتماعی نکنند ولی اگر بخواهند انجام دهند بدون تشکیلات نمی توانند موفق شوند، شما نمی توانید کار اقتصادی را بدون بانک و یا کار علمی را بدون دانشگاه انجام دهید، کار سیاسی هم بدون حزب یا انجمن صنفی انجام شدنی نیست. بازی تشکیلاتی هم برای خود قاعده دارد، مرام نامه دارد، و با عضو بودن حتی در یک انجمن صنفی قوی می توانیم از منافع خود نیز دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: اگر قرار است دستاوردهای  اتفاقات خرداد ۹۲ ادامه دار باشد باید تشکلهای مردمی داشته باشیم، البته نباید مثل دوره اصلاحات با این تشکلها طرف مقابل را تحریک کنیم بلکه باید فقط بدنبال منافع جامعه باشیم.

دبیر حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان اضافه کرد: تنها رییس جمهور شدن روحانی کفایت نمی کند، مردم پرسشگر مدام می پرسند و ما باید جواب داشته باشیم، الان هم که دولت دست ماست اگر بخواهیم همه را خانه نشین کنیم موفق نخواهیم بود، اگر پس از انتخابات اصلاحطلبان می آمدند و ناطق نوری را هم وارد بازی می کردند موفق تر می بودند بهرحال آقای ناطق بیش از ۳۳ درصد آرای جامعه را داشته است.

وی افزود: حزب اعتدال و توسعه مدعی نیست که تمام نیروهای لازم را برای اداره کشور دارد بلکه معتقد است باید از همه نیروها و جریانهای معتدل سیاسی استفاده کند، پس اگر کسی می خواهد کمک کند باید آرم داشته باشد. اتفاق خرداد ۹۲ را نباید مصادره به خود کنیم چاره ای جز تحزب نداریم البته انجمنهای دولت ساخته را نمی گویم بلکه منظور احزاب و تشکلهای مردم ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: حزب اعتدال در اوج درگیری های چپ و راست در سال ۷۸ تشکیل شد، یعنی از صفر شروع کردیم و الان موفق شده رییس جمهور تعیین کند، با این حال خودش را برنده انتخابات نمی داند برنده این انتخابات خود ملت هستند برنده این انتخابات آقایان هاشمی و ناطق و خاتمی هستند، اکنون مردم باید دست به دست هم دهند تا شهر و دیارمان را بسازیم البته با برگزاری همین جلسات به صورت منظم و تقویت روحیه اعتدالگرایی.

وی گفت: از مردم می خواهم برای پی گیری مطالباتشان عضو احزاب شوند  البته منظورم فقط حزب اعتدال و توسعه نیست هر حزب دیگر که علاقه مند هستند، اگر از احزاب اطمینان ندارند وارد انجمن های صنفی شوند تا بتوانند حرف خود را به گوش بالادستی برسانند.

در ادامه بحث فلاحی یکی از حاضرین ضمن تایید اظهارات دکتر محمدی گفت: من نیز معتقدم در کشور تا حزب نباشد موفقیتی صورت نمی گیرد هرج و مرج خواهد شد، اما اینکه بخواهیم از جریانی دیگر مثلا فرماندار انتخاب کنیم به ما می خندند، ما تا آمدیم گفتیم اصلاح طلب یا اعتدال کتک خوردیم فقط توصیه می کنم به دوستان که مراقب باشند.

وی ضمن اعلام حمایت از استاندار جدید گیلان اظهار داشت: همه ما از دکتر نجفی نه اینکه همشهری ماست بلکه صرفا به این دلیل که منشش را می شناسیم حمایت خواهیم کرد تا دولت دکتر روحانی در گیلان موفق شود.

یکی دیگر از حضار هم به استفاده از جوانان در دولت تدبیر و امید، اهمیت دادن شایسته سالاری و برقراری منظم چنین جلساتی تاکید کرد.

حسن پور مهمان دیگر این نشست نیز در سخنانی گفت: شرایط امروز کشور ویژه هست، هشت سال گذشته را عقب گرد داشتیم، شرایطی در انتخابات بوجود آمد که از برخی شخصیتها عبور شد، بهرحال الان مردم اعتدال را انتخاب کردند و باید از نخبگان این جریان استفاده کرد.

وی افزود:  برای اینکه بتوانیم راه را درست برویم و اشتباه هشت سال گذشته را تکرار نکنیمف باید تلاش کنیم جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم.

حسن پور در پایان تاکید کرد: آستانه اشرفیه سیاسی ترین شهر ایران است و اینکه اولین نشست هم اندیشی شهرستانی اعتدالگرایان گیلان در این شهر برگزار شد باید از زحمات و تلاش آقایان رنجکش و محمدی تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است در این جلسه اعضای حاضر با تاکید بر یاری رساندن به دولت و استفاده از ظرفیتهای گیلان خواستار حمایت جدی از استاندار جدید این استان شد.

در این نشست همچنین مسئولان ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستانهای رشت، رودسر و لنگرود هم حضور داشتند./خزرآنلاین

Share