اسکله شهر بندر انزلی موزه می شود!؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  بندر انزلی به عنوان یکی از مجهزترین و مدرن ترین بنادر حوزه دریای خزر به دلیل موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و به عنوان تنها بندر آزاد منطقه، نقش به سزایی در رونق کریدور شمال- جنوب دارد. واقع شدن بندر در محدوده منطقه آزاد باعث شده است تا تسهیلات […]

830jبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  بندر انزلی به عنوان یکی از مجهزترین و مدرن ترین بنادر حوزه دریای خزر به دلیل موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و به عنوان تنها بندر آزاد منطقه، نقش به سزایی در رونق کریدور شمال- جنوب دارد. واقع شدن بندر در محدوده منطقه آزاد باعث شده است تا تسهیلات و امکانات ویژه ای برای صاحبان کالا، بازرگانان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شود. نزدیکی با بنادر کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و آذربایجان. ارتباط با بازارهای منطقه ای و دسترسی به بازارهای مصرفی کشورهای تازه استقلال یافته شوروی قابلیت های بالقوه و بالفعل این بندر را افزایش داده و اهمیت آن را به عنوان یک قطب اقتصادی دو چندان کرده است.
در حالی که مردم استان گیلان منتظر هستند تا ببیند سرنوشت بزرگترین بندر این استان به کجا ختم می شود، بندری که شاید زندگی روزمره هزاران نفر در این استان، با رونق داشتن آن گره خورده است، مسئولان در حال نامه نگاری هستند تا مجوز برگزاری مزایده جدید صادر شود.

بسیاری از کارشناسان حوزه بندری، دورنما و آینده این بندر را با روند کنونی حاکم بر این بندر، درخشان تصور نمی کنند؛ روند نزولی یی که شاید کاهش ۳۰ درصدی حمل و نقل بار از این بندر، نقطه شروع یک سقوط هولناک باشد.

در اینکه مسئولان همواره به نقطه های صعود فکر می کنند و در برنامه ریزی ها، از قله های بلند سخن به میان می آوردند، شکی نیست؛ اما در بسیاری از موارد خصوصاً در چند سال اخیر، در عمل، اتفاقی نمی افتد.

روزی مزایده برگزار و روز دیگر به دلیل سوء مدیریت ها و بعد از اعتراض ها، باطل اعلام می شود و آن چیزی که در این میان متضرر می ماند، اسکله بندر است.

اسکله های این بندر مهم در شمال کشور که در زمانهای نه چندان دور برای خود ” برو، بیایی” داشته، به دلایل مختلف، از تحریم و افزایش قیمت ارز گرفته تا مدیریت ناصحیح، در حال تبدیل شدن به موزه می باشد!

به هر حال امید است، در مزایده جدیدی که قول برگزاری آن در آینده نزدیک داده شده، جامعه بندری شاهد برگزاری یک مزایده سالم و بدون شبه باشد، تا فرصت سوزی ها درمورد این بندر جبران شود./خبرآنلاین

Share