استاندار گیلان: طرد کردن سرمایه‌گذار خط قرمز گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد علی نجفی پیش از ظهر امروز در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی گیلان با اشاره به اینکه نام‌گذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نشانه اهمیت به بخش سرمایه‌گذاری در کشور است، اظهار کرد: از گذشته با مشکلات و مسائل سرمایه‌گذاری در گیلان آشنا بودم و اکنون […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد علی نجفی پیش از ظهر امروز در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی گیلان با اشاره به اینکه نام‌گذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نشانه اهمیت به بخش سرمایه‌گذاری در کشور است، اظهار کرد: از گذشته با مشکلات و مسائل سرمایه‌گذاری در گیلان آشنا بودم و اکنون این فرصت ایجاد شده که در کنار یکدیگر از آن بهره‌ بگیریم.najafi

وی با بیان اینکه نیازی به سخنرانی و تذکر به یکدیگر نداریم، افزود: باید از تجارب گذشته برای پیشرفت و توسعه سرمایه‌گذاری در گیلان استفاده کنیم.

استاندار گیلان افزود: با وجود تمام مشکلاتی که در گیلان وجود دارد این افتخار را داریم که استانی هوشمند هستیم و در مراکز علمی و فن‌آوری حرف‌های بزرگی برای گفتن داریم.

نجفی وجود بالغ بر ۱۶ هزار مهندس در گیلان را یک ظرفیت بسیار قوی عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت برای سرمایه‌گذاری و توسعه گیلان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز نمی‌توانیم فرصتی را در گیلان از دست دهیم، خاطرنشان کرد: خط قرمز ما راندن سرمایه‌گذار و اذیت و آزار او است.

استاندار گیلان تصریح کرد: همه موظف هستیم مشکلات سرمایه‌گذار را در گیلان برطرف کنیم و اگر فرصتی در این زمینه از مردم گرفته شود خیانت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه باید بحث‌های فرعی را کنار گذاشت و به تبرئه یکدیگر فکر نکنیم یادآور شد: کلید موفقیت ما در جذب سرمایه‌گذار است.

نجفی متذکر شد: امروز دولت تدبیر و امید این امید را در گیلان ایجاد کرده و باید از فرصت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کنیم زیرا حضور در جبهه اقتصادی به اعتقاد بسیاری از سرمایه‌گذاران مانند حضور در جبهه جنگ است.

استاندار گیلان استفاده از اوراق مشارکت و فاینانس را یکی از فرصت‌هایی برای توسعه سرمایه‌گذاری در گیلان دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از فرصت دریا بسیار مهم است در حالیکه کمتر از آن بهره‌ گرفته می‌شود.

نجفی بهره‌مندی از ظرفیت کشورهای همسایه مانند روسیه را در امر سرمایه‌گذاری گیلان تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: خارج رفتن مدیران استان کمتر می‌شود و باید از سرمایه‌گذار برای حضور در کشورهای همسایه و بهره‌گیری از تجارب آنها استفاده کنیم و از دولت آنها در استان دعوت به عمل آوریم.

وی بندرانزلی را رکن مهم توسعه گیلان دانست و یادآور شد: منطقه آزاد انزلی نیز یکی از فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در گیلان محسوب می‌شود.

نجفی از سفر ترکان و سعیدی‌کیا امروز به گیلان خبر داد و متذکر شد: سفر آنها برای کمک به گیلان است و ما در خدمت بخش سرمایه‌گذار داخلی و خارجی هستیم و باید تمام امکانات را برای آنها فراهم کرده و مشکلات و موانع کشوری را با کمک یکدیگر برطرف کنیم./فارس

Share