استاندار گیلان:رسانه ها در گسترش فرهنگ پیوند اعضا تاثیرگذارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز دیالیز در گیلان، گفت: سال گذشته ۶۰ نفر در استان با کم انجمن خیرین حمایت از بیماران کلیوی پیوند کلیه شدند و امسال نیز ۱۷ نفر از بیماران دیالیزی استان از سوی افرادی که دچار مرگ مغزی شده بودند، پیوند کلیه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با اشاره به فعالیتnajafi ۱۵ مرکز دیالیز در گیلان، گفت: سال گذشته ۶۰ نفر در استان با کم انجمن خیرین حمایت از بیماران کلیوی پیوند کلیه شدند و امسال نیز ۱۷ نفر از بیماران دیالیزی استان از سوی افرادی که دچار مرگ مغزی شده بودند، پیوند کلیه شدند.

  محمد علی نجفی ظهر سه شنبه در جلسه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان که در استانداری برگزار شد، افزود: افکار عمومی نسبت به انجام کارهای خیر حساسیت ویژه ای دارند و در این راستا رسانه ها می توانند نقش سازنده ای ایفا کنند.

وی همچنین کمک به نیازمندان را نوعی سپاس نعمات خداوند دانست و اظهار داشت: در جامعه باید فضایی ایجاد شود که مردم به سمت انجام کارهای خیر و کمک به نیازمندان تمایل بیشتری داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۱۴۰ دستگاه دیالیز در استان به بیماران کلیوی خدمات ارائه می کنند، ادامه داد: خدماتی که مراکز خیریه مانند انجمن حمایت از بیماران کلیوی ارائه می دهند ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه توریسم پزشکی، طرح خوبی است که باید در استان توسعه یابد و تقویت شود، گفت: گیلان درباره توریسم درمانی، آمادگی گسترش همکاری  با کشورهای حاشیه خزر و آسیای میانه را دارد.

مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: سال گذشته ۶۰ نفر در استان با کمک این انجمن پیوند کلیه شدند و امسال نیز ۱۷ نفر از بیماران دیالیزی استان از سوی افرادی که دچار مرگ مغزی شده بودند، پیوند کلیه شدند.

علیرضا یزدانی همچنین خواستار کمک هرچه بیشتر مردم و مسئولان به بیماران نیازمند شد و یادآور شد: هم اکنون ۱۵ مرکز دیالیز در گیلان فعال است./مهر

Share