استاندار گیلان:راه آهن قزوین – رشت نیازمند اعتبار ویژه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان گفت: با جدیت در تلاش هستیم تا با رفع مشکلات اعتباری، راه آهن قزوین – رشت به بهره برداری برسد و دولت نسبت به این امر، اهتمام ویژه دارد. ˈمحمدعلی نجفیˈ روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رودبار با اشاره به بازدید هیاتی از کشورهای عضو […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان گفت: با جدیت در تلاش هستیم تا با رفع مشکلات اعتباری، راه آهن قزوین – رشت به بهره برداری برسد و دولت نسبت به این امر، اهتمام ویژه دارد.
ˈمحمدعلی نجفیˈ روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رودبار با اشاره به بازدید هیاتی از کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) از پروژه راه آهن رشت – قزوین افزود: در همین زمینه در یک ماه گذشته چهار نشست اختصاصی با نمایندگان و مقامات کشوری برگزار شده است.

وی همچنین به جدیت مسوولان استان برای توسعه همه جانبه گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی برای رفع تکلیف در نشست های رسمی نباید فقط به استاندار گزارش دهند بلکه باید به دنبال تحقق امور و رفع مشکلات باشند.

وی با نادرست خواندن این تفکر که اگر منابع ملی یکجا باشد همه منافع آن باید به آنجا برگردد، افزود: البته شهروندان آن منطقه باید از بخشی از منافع آن بهره مند شوند و بخشی از منافع و معادن شن و ماسه در رودبار هم باید در خدمت آبادانی شهرستان باشد.

نجفی با اشاره به فرمایشات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و نامگذاری سال های اخیر با موضوع اقتصادی گفت: مردم بویژه خانواده های معظم شهدا از ما کار و تلاش و برنامه ریزی می خواهند.

استاندار گیلان تصریح کرد: رودبار مرکز پرورش و عرضه زیتون کشور است و باید از همه امکانات و ظرفیت ها برای تقویت کشت و تجارت زیتون استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات کارشناسی برای تقویت صنعت و کشاورزی در رودبار افزود: در بحث گردشگری نیز رودبار توانمندی های زیادی دارد که باید در جهت بهره بردن صحیح از این مزیت گام برداشت.

هیاتی از کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) روز یکشنبه از پروژه راه آهن رشت – قزوین بازدید کردند.

در این سفر سفرا و هیات هایی از ترکمنستان، افغانستان ، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان از اعضای اکو و کنسول روسیه و فنلاند نیز حضور دارند.

پروژه راه آهن رشت – قزوین – انزلی – آستارا به طول ۲۰۵ کیلومتر یکی از مهمترین پروژه های خط آهن کشور است و بین المللی بودن آن یکی از ویژگی ممتاز این راه آهن می باشد.

این خط ریلی در مسیر کریدور شمال – جنوب واقع است و ایران را از شمال به کشورهای همسود (CIS) و روسیه و از جنوب به کشورهای حاشیه خلیج فارس وصل می کند.

شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است./ایرنا

Share