اراده و عزمی جدی پشت تحقیق و تفحص از چای نیست!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از بین ۱۳ نماینده گیلانی در مجلس شورای اسلامی که هیچ کدام از آنها در کمیسیون کشاورزی مجلس عضویت ندارند، تنها ۵ نماینده خواهان تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از بین ۱۳ نماینده گیلانی در مجلس شورای اسلامی که هیچ کدام از آنها در کمیسیون کشاورزی مجلس عضویت ندارند، تنها ۵ نماینده خواهان تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور شده اند.chai

سازمان چای کشور که وضعیتی نابسامان دارد،هنوز نیز علی رغم وعده دولت، مطالبات چایکاران را پرداخت نکرده است و اکنون در حالی زیر تیغ تحقیق و تفحص مجلس نشینان خواهد رفت که انگار میل چندانی از سوی نمایندگان گیلانی برای رسیدگی جدی به معضلات کشاورزی استان خصوصا بحث چای وجود ندارد و اقدامات این چند نفر نیز در حد رفع تکلیف و حتی تسویه حساب سیاسی نمایان شده است.

شنیده ها حاکی از آن است که اختلافات آشکار دو نماینده گیلانی با رییس سازمان چای کشور یکی از عوامل اصلی این بحث بوده درحالی که معظلات عدیده چایکاران به قدری زیاد است که به سرنوشت تحقیق و تفحص چای در مجلس ششم خواهد انجامید.

این در حالی است که انتظار می رفت دست کم نیمی از نمایندگان گیلانی در این بحث به طور مجدانه پیگیر باشند و نه فقط محدود به تحقیق و تفحص از سازمان چای شوند که در جریان رسیدگی به امور کشاورزی کشور بحث چای و برنج را که هر دو به سرنوشت غم انگیزی محکوم شده اند را به طور جدی و با هدف نتیجه گرفتن دنبال نمایند.

برخی از این نمایندگان در جلسه رای اعتماد وزراء و یا آنگاه که مسائل مهمی غیر از کشاورزی (!) در مجلس در جریان است چنان پرتکاپو ظاهر می شوند که لابی های آشکار آنان در پشت صندلی های مجلس سوژه داغ خبرنگاران است و یا در لابی های دیگر نمایندگان چنان خوش می درخشند که می توانند بخش تعیین کننده از مجلس را یک صدا کنند اما در کمال حیرت همه این معادلات آنگاه که پای حقوق گیلانیان خصوصا کشاورزان و منافع  آنان مطرح می شود، چنان به افتراق می انجامد که حتی برای یک استیضاح هم عزم جدی وجود ندارد.

واردات گسترده محصولات کشاورزی گیلان که یک عامل اساسی برای به بن بست رسیدن کشاورزی و ضربه مهلک به اقتصاد استان بوده تاکنون موضوعی جدی برای استیضاح یا تحقیق و تفحص از وزیر یا وزارت خانه مربوطه و برخورد جدی با آن نبوده است.

در حالی که طی سه ماهه اخیر مسئولان مربوطه درخصوص واردات بی حساب و کتاب برنج به شدت هشدار داده بودند.

براساس آخرین شنیده های خبرنگار گیلوند از کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  ۱۳نفرازنمایندگان مجلس به عنوان اعضاء کمیسیون مربوطه تعیین شدند و تحقیق و تفحص را آغاز می کنند.

هر چند که در صورت تداوم بی میلی نمایندگان به سرنوشت سایر طرح های مشابه مواجه خواهد شد.

لازم به ذکر است در طرح تحقیق و تفحص از سازمان چای کشورافراد ذیل معرفی شدند:

باقر شریعتی، شریعت نژاد، عباس پاپی زاده، حبیب برومند داشقاپو، یونس اسدی، غلامرضا نوری قزلجه، سید شکر خدا موسوی، سکینه عمرانی از اعضا کمیسیون کشاورزی مجلس برای طرح تحقیق و تفحص از سازمان چای کشورتعیین شدند واعضایی که مطرح کننده این طرح در مجلس بودند ایرج ندیمی، مهرداد بائوج لاهوتی، ناصرعاشوری، محمد مهدی رهبری و حسن تأمینی هستند./گیلوند

Share