اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به راه‌آهن رشت ـ قزوین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی از پیش‌بینی اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به راه‌آهن رشت ـ قزوین در سال جاری خبر داد. علیرضا محفوظی در حاشیه سفر خود به گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی راه‌آهن رشت ـ قزوین، اظهار کرد: امسال ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن رشت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی از پیش‌بینی اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به راه‌آهن رشت ـ قزوین در سال جاری خبر داد.

علیرضا محفوظی در حاشیه سفر خود به گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی راه‌آهن رشت ـ قزوین، اظهار کرد: امسال ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن رشت ـ قزوین پیش‌بینی شده است.

وی از اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای ۴۷۲ طرح راه‌وشهرسازی در سال جاری در کشور خبر داد و متذکر شد: ۵ هزار پروژه در کشور در حال اجرا است.

محفوظی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های مذکور به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: بودجه عمومی کشور پاسخگوی اعتبارات نیست.

معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی، استفاده از فاینانس، اوراق مشارکت و بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های این وزارتخانه را حائز اهمیت دانست.

وی در ادامه به وضعیت مسکن مهر در کشور اشاره کرد و گفت: مسکن مهر یکی از مشکلاتی است که برطرف نشده است.

محفوظی با بیان اینکه یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور در حال احداث است، یادآور شد: دولت در تلاش است مبلغ ۷ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی برای مسکن مهر تامین اعتبار کند.

معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: با استفاده از تسهیلات بانکی و تمهیدات اندیشیده شده، تا پایان دولت یازدهم مسکن مهر به متقاضیان واگذار می‌شود./فارس

Share