ناطق نوری :

آنها که می گویند کشور را امام زمان مدیریت می کند کفر می گویند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: در کشوری ما با این همه شهید در راه اسلام افرادی وجود دارند که با عوام فریبی سعی در انحراف دین دارند و در برخی موراد ادعاهایی می شود که صحیح نیست.

ناطق-نوریبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: در کشوری ما با این همه شهید در راه اسلام افرادی وجود دارند که با عوام فریبی سعی در انحراف دین دارند و در برخی موراد ادعاهایی می شود که صحیح نیست.

حجت الاسلام ناطق نوری عصر یکشنبه در آئین رونمایی از دو کتاب “اثر آفرینان استرآباد و جرجان” و “ضوابط الرضاع” گفت: متاسفانه برخی با عوام فریبی سعی در انحراف دین دارند، آنها که می گویند کشور را امام زمان مدیریت می کند کفر می گویند.

وی افزود: خرافات وارد عقاید مردم شده و اسلام را تحت الشعاع قرار داده و اینجاست که اهمیت دینداری خردمندانه بیشتر مشخص می شود.

ناطق نوری ادامه داد: واژه دینداری خردمندانه یک واژه خاص در روایات است و به معنی خرد و عقل در کنار دینداری است که واژه معروف آن تفقد در دین است.

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) می فرمایند اگر خداوند بنده ای را بخواهد بیشتر مورد لطف و عنایت خود قرار دهد او را دین شناس می کند.

مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: همه رشد یک جامعه در دین شناسی است و کسانی که خرد نداشته باشند و از دین شناخت نداشته باشند هر چیزی که رنگ و بوی دین بدهد می پذیرند که بزرگترین خطر همین است و اسلام در طول تاریخ از این بخش کم ضربه ندید.

وی با اشاره به سخنان استاد مطهری بیان کرد: پیامبر (ص) که خود در صدر اسلام بود فرصت نیافت شناخت خود از دین را به همه معرفی کند و عده ای از این فرصت سوء استفاده کردند و اختلافات مذهبی را بوجود آوردند.

ناطق نوری ادامه داد: متاسفانه حتی بعضی روحانیون هم گرفتار عرفانهای ساختگی شدند. پرونده هایی به دادگاه روحانیون آورده می شود که دل هر مسلمانی را به رنج می آورد.

وی گفت: عده ای عنوان می کنند که حضرت ولی عصر در منطقه ای در جنوب تهران نماز می گذارند و افراد را برای نماز جماعت دعوت می کنند عده ای هم کعبه می سازند از مسلمانان می خواهند آنجا طواف کنند.

وی افزود: در عصر انفجار اطلاعات و اینترنت وجود چنین انحراف هایی جای سوال دارد.

ناطق نوری تصریح کرد: انقلاب ما از عاشورا شروع شد و به عاشورا هم ختم شد. اولین بار امام (ره) در عاشورا در فیضیه سخنرانی کردند که با بازداشت امام (ره) جرقه انقلاب زده شد.

وی درباره استراباد گفت که این منطقه پر است از دانشمندان، فیلسوفان و شاعران بزرگ از جمله میرداماد، میر فندرسکی و فخرالدین اسعد گرگانی که با هزاران کتاب هم نمی توان در باره آنها نوشت./مهر

Share