عبور آرام روحانی از کنار سخنان جنجالی‌اش؛

آقای رئیس جمهور ! مردم همچنان منتظرند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گرچه رئیس جمهور امروز در مجلس بر لزوم وحدت بین مردم و سیاسیون تاکید کرد و گفت که “دولت در صورتی موفق خواهد بود که بیگانگان اتحاد و یکپارچگی ما را مشاهده کنند” اما به صراحت اشاره ای به اظهارات تند هفته گذشته خود نکرد و در رد آن سخنی به زبان نراند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس جمهور هفته پیش در دفاع از نصرالله سجادی به عنوان دومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مجلس سخنان نسنجیده ای را بیان و همه رقبای انتخاباتی خود را متهم به تندروی، افراطی گری، خشونت طلبی کرد.

n00325882-bاو بدون توجه به اینکه حدود نیمی از مردم به کاندیداهای رقیب رای داده اند، گفت: مردم در ۲۴ خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خود‌رایی، تک‌رایی، عدم مشورت و عدم تدبیر رای ندادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رای دادند!

این سخنان، بلافاصله با انتقاد بخشی از نمایندگان مواجه شد. احمد توکلی و مهرداد بذرپاش از جمله نمایندگانی بودند که فرصت بیان اعتراض خود را پیدا کردند. توکلی حتی یکی از دلایل رای منفی مجلس به نصرالله سجادی را سخنان تامل برانگیز رئیس جمهور دانست.

اظهارات دکتر روحانی البته در فضای سیاسی و رسانه ای هم با اعتراض‌های زیادی همراه شد؛ به طوری که به نظر می رسید،‌ رئیس جمهور این سخنان را به نوعی جبران خواهد کرد و همه ۳۷ میلیون نفر شرکت کننده در انتخابات را فارغ از این که به کدام نامزد رای داده‌اند، مورد احترام و تکریم قرار می دهد.

این انتظار اما امروز و در جلسه رای اعتماد به محمود گودرزی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان محقق نشد.

گرچه آقای روحانی چندین بار بر لزوم وحدت بین مردم و سیاسیون تاکید کرد و گفت که “دولت در صورتی موفق خواهد بود که بیگانگان اتحاد و یکپارچگی ما را مشاهده کنند” اما به صراحت اشاره ای به اظهارات هفته گذشته خود نکرد و در رد آن سخنی به زبان نراند.

شاید در نگاهی خوشبینانه و قریب به واقعیت باید اینگونه گفت که سخنان هفته گذشته رئیس جمهور با هدف توهین به حدود نیمی از مردم بیان نشده اما برای رفع این تردید به نظر می رسد آقای روحانی باید یک موضع صریح در این باره اتخاذ کند و همانگونه که خود تاکید کرده وحدت مردم را افزایش دهد./جهان

Share