ماموريت ويژه استاندار گيلان به معاونان عمراني و سياسي

آب گرفتگی گیلان استاندار را دست به قلم کرد + گزارشی از سطح شهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان با بارش شدید باران به معاونان هماهنگی امورعمرانی و سیاسی امنیتی و اجتماعی خود دستور داد بصورت ویژه وضعیت خدمت رسانی به مردم شهرستان های رشت و سیاهکل را پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد علی نجفی همچنین ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران از دستگاه های اجرایی نیز خواست از تمام توان برای وارد کردن تجهیزات مورد نیاز برای خدمت رسانی به مردم بهره گیرند.

وی اظهارداشت: بارش شدید باران موجب آبگرفتگی بعضی از معابر در رشت و سیاهکل شده است.

استاندار گیلان گفت: بارش شدید باران از بامداد امروز ( شنبه ) در رشت آغاز شد و بر اساس پیش بینی هواشناسی تا ساعاتی دیگر از شدت بارندگی ها کاسته می شود.
آقاجانزاده معاون عمرانی استانداری گیلان در طی بازدیدی که از سطح شهر داشت وضیعت را اینگونه شرح داد که شدت بارندگی در رشت را ۴۰ میلیمتر در مدت سه ساعت اعلام کرد و گفت: این بارش مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است.

محمد آقاجانزاده ظهر شنبه در حاشیه بازدید از نقاط مختلف سطح شهر رشت آبگرفتگی سطح معابر و خیابان های این شهر را به دلیل ریزش برگ درختان و انسداد آبراهه ها دانست و  افزود: هر روز نیروهای خدمات شهری از چهار صبح اقدام به  پاکسازی و نظافت شهر رشت می کنند.

وی اظهارداشت: امروز به دلیل بارش شدید باران در ساعات اولیه صبح این امکان برای نیروهای خدمات شهری ایجاد نشد تا بتوانند به وظایف خودشان به نحو احسن انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار گیلان شدت بارندگی را ۴۰ میلیمتر در مدت سه ساعت اعلام کرد و گفت: این بارندگی همراه با باد و طوفان نیز بوده است.

 وی افزود: تمامی نیروی های خدمات شهرداری و آتش نشانی در سطح رشت درحال فعالیت بوده تا شرایط را به حالت عادی برگردانند.

آقاجانزاده در ادامه از وجود ۳۰ نقطه بحرانی آبگرفتگی در سطح شهر رشت خبر داد و اظهارداشت:  یک سوم این نقاط که بحرانی تر بود رفع و دوم سوم دیگر طی یک سال آینده رفع خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در حاشیه بررسی وضعیت از آبگرفتگی شهر رشت اظهار کرد: از صبح امروز شاهد بارندگی شدید در استان به ویژه در رشت بوده‌ایم.

افشین عزیزی با بیان اینکه بارندگی مشکلاتی را رد سطح شهر رشت ایجاد کرده است، افزود: مشکلات شهر رشت با حجم بارندگی و برگ‌های درختان بیشتر شده است.

وی با تصریح بر اینکه مشکلات راه‌های ورودی آب به معابر در مناطقی که فعالیت‌هایی انجام شده، کمتر بوده است، یادآور شد: در مناطقی که فعالیت‌هایی صورت نگرفته، آبگرفتگی شدید بوده است.

این مسئول به حضور مدیریت بحران رد سطح شهر رشت اشاره کرد و متذکر شد: آبگرفتگی در مناطق منظریه، شهید بهشتی، قلی‌پور، حمیدیان، رشتیان، چهار راه میکاییل، معلم و… بیشتر از نقاط دیگر شهر رشت است.

گزارش سطح شهر :

 به علت بارندگی شدید باران همراه با وزش باد که از ۴ بامداد امروز آغاز شده است، خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر باز هم دچار آبگرفتگی شد، شهر رشت را به استخر پر آبی تبدیل کرد و تردد و رفت و آمد را مشکل کرد.

همین آبگرفتگی معابر موجب ترافیک شدید در سطح شهر شده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد.

بیشتر نقاط و معابر شهرهای مختلف استان مانند خیابان معلم، میدان قلی پور، میدان ولیعصر، منظریه، چهارراه میکائیل، حمیدیان، استادسرا، پیربازار از مناطقی هستند که با شدت آبگرفتگی مواجه بوده و امدادگران در حال امدادرسانی و تخلیه آب هستند.

هواشناسی گیلان اعلام کرده است بارش شدید باران همراه با وزش تا ظهر امروز ادامه دارد و در بعد از ظهر از شدت بارندگی کاسته می‌شود اما همچنان ادامه دارد.

آموزش و پرورش استان مدارس شیفت صبح شهرستان رشت را تعطیل اعلام کرده و بعداز ظهر نیز احتمال تعطیلی مدارس زیاد است.

IMAGE634840986065611154

IMAGE634840986070759163

IMAGE634840986860900551

/مهر

Share