گیلانیان به سه استان دیگر استاندار صادر می کنند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در بحبوحه ای که بحث انتخاب استاندار بومی برای گیلان در حال تبدیل به یک معضل شده است شنیده می شود احمد رمضانپور، حسن شاخصی و جعفر علیزاده از نخبگان گیلانی برای استانداری های کرمانشاه، قزوین و خراسان جنوبی تعرفه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این روزها هر روز یک لیست جدید از سوی جریانهای مختلف سیاسی برای تصدی پست استانداری گیلان مطرح می شود، به هر حال هرکدام از این گروه ها به دلیل اینکه در صحنه سیاسی فعال باشند بر خود تکلیف می دانند دست به چنین تحرکاتی بزنند اما مهم افراد حاضر در این لیستها هستند، مردم و سایر جریانهای رقیب به شدت تحرکات و اسامی لیست طرف مقابل را زیر نظر دارند و در صورت مشاهده اسامی غیر بومی چنان در بوق و کرنا می کنند که انگار خلاف شرعی عظما رخ داده است.axe4696

ولی جوابی که در این مواقع به گروه های رقیب داده می شود این است که در گیلان دچار کمبود رجل هستیم و نباید اصراری بر بومی بودن استاندار داشت. چقدر این حرف می تواند به واقعیت نزدیک باشد؟ آیا گیلان با کمبود رجل مواجه است؟

چندی پیش یکی از سایتهای محلی لیستی بلند بالا از نخبگان گیلانی که در مناصب مختلف ملی هستند ارائه داد و گفت هر کدام از اینها می توانند گزینه ای برای استانداری باشند. بدرستی این حرف کاری نداریم ولی نکته مهم وجود چنین افرادی است که می تواند با استفاده از ظرفیت آنها در توسعه گیلان سرعت بخشید.

اما در این مقال می خواهیم پا فراتر گذاشته و از نخبگانی بگوییم که هنوز ما قادر به درک آنها نشدیم ولی استانهای دیگر با شناسایی ظرفیت های آنان به شدت بدنبال آنان برای پست استانداری استانهای خودشان هستند.

 

 

احمد رمضانپور نرگسی نماینده ادوار مختلف مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و رییس ستاد انتخباتی دکتر عارف در گیلان یکی از آن دسته افرادی است که – هرچند نمی دانیم چگونه- ولی سر از کرمانشاه درآورده و در کنار جعفر همتی که چهره ای بومی برای کردهاست یکی از گزینه های اصلی اصلاح طلبان کرمانشاه برای استانداری آن استان است. همین که در بین چهره های بزرگی چون دمیاد استاندار فعلی کرمانشاه، جعفر همتی فرماندار کرمانشاه، محمدرضا شعبانی نماینده این شهرستان توانسته نام خود را مطرح کند نشان از قدرت و توانایی این گیلانی است.

 

 

حسن شاخصی نماینده ادوار مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی که روابط ویژه ای با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد هم به استانداری قزوین نزدیک است. وی نیز از طیف اصلاح طلبان با درجه غلظت کمتری به نسبت رمضانپور است.

 

 

و اکنون یکی از نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی خبر از حمایت جدی مجمع نمایندگان آن استان از محمدجعفرعلیزاده معاون اسبق استانداری گیلان برای تصدی پست استاندار خراسان جنوبی داد، مراد هاشم زهی رییس مجمع نمایندگان این استان اظهار داشت: در این انتخاب به بومی و یا غیربومی توجهی نشده و تنها به قابلیت ها و توانمندی های فرد برای رشد و ارتقای هرچه بیشتر و بهتر استان توجه شده است. نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح بحث انتخاب استاندار بومی از سوی برخی از مردم؛ اقدامی برای تحریک احساسات مردم است و این موضوع نباید دنبال شود. وی با اشاره به اینکه باید برای این افراد مشخص شود “بومی و غیربومی” به چه کسی اطلاق می شود، گفت: قطعا اگر استاندار آینده از دیگر شهرهای استان از جمله سرایان، نهبندان، بشرویه و یا هرجای دیگر نیز انتخاب شود احتمال نارضایتی دیگر هم استانی ها نیز وجود دارد. هاشم زهی تاکید کرد: برقراری ارتباط خوب با هیات دولت، داشتن عملکرد قوی در گذشته در زمینه کارهای اجرایی و از همه مهمتر تجربه خدمت به مردم از مهمترین گزینه های انتخاب استاندار است. وی خاطرنشان کرد: با اجماع نظر ۴ نماینده استان خراسان جنوبی در نهایت “جعفر علیزاده” به عنوان گزینه مورد نظر به وزارت کشور معرفی شد.

اگرچه هاشمی زهی تحلیل زیرکانه ای از دلیل انتخاب یک فرد غیر بومی برای استان خود ارائه داد ولی آنجا خراسان جنوبی است یکی از وسیع ترین استانهای کشور که تنها ۴ نماینده در مجلس دارد پس توجیه وی بدرد گیلان نمی خورد، حال با این تفاسیر آیا باز باید گفت که در گیلان رجل نداریم و باید غیر بومی تعرفه شود؟/خزرآنلاین

Share