استاندار گیلان:

گیلان به ﻣﺮﻛﺰ داده دیجیتال مجهز ﻣﻲ ﺷﻮد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کیهان هاشم نیا در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان از بهره برداری مرکز داده دیجیتال (دیتاسنتر) در روزهای آینده خبر دادبر اساس این مرکز داده در استان، دسترسی ها به فضای مجازی تعریف خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان از بهره برداری مرکز داده دیجیتال (دیتاسنتر) در روزهای آینده خبر داد.کیهان هاشم نیا در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان گفت : بر اساس این مرکز داده در استان، دسترسی ها به فضای مجازی تعریف خواهد شد.

jpg126 وی افزود: اقدامات بسیاری در فضای مجازی در سطح ملی و همینطور اینترانت استانی در حال انجام است اما در این راستا دستگاه های مختلف نباید به صورت جزیره ای عمل کنند.

استاندار گیلان تصریح کرد: امروز رفتار در قالب فرهنگ ، دغدغه است و بایستی برنامه ریزی در تولید محتوی، کنترل و ساماندهی انجام شود.

هاشم نیا ادامه داد : در زمان حاضر ۱۲۰ هزار وبلاگ نویس در استان وجود دارد که در صورت آموزش می توان از این ظرفیت به نحو احسن در جامعه بهره مند شد.

وی اضافه کرد: گیلان دومین رتبه در زمینه انتشار نشریات در کشور را داراست و باید سایت های خبری – تحلیلی استان ساماندهی شوند .

استاندار گیلان گفت : امروز دغدغه اصلی در فضای سایبری مسایل فرهنگی است و بایستی این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

هاشم نیا در بخش دیگری از سخنانش؛ به تشکیل بنیاد میرزا کوچک خان اشاره و اظهار داشت : این بنیاد باید تا فرارسیدن سالگرد شهادت میرزا ثبت شود.

وی گفت: بنیادها دارای هویت ملی و فرهنگی هستند و تشکیل این بنیاد نباید به سطح استانی تقلیل یابد.

استاندار گیلان  تاکید کرد: ثبت بنیاد میرزا باید به گونه ای انجام شود که بتوان از امکانات ملی بهره مند شد.

jpg127نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت نیز در این جلسه گفت : آثار زیانبار فضای مجازی با تقویت جامعه به ارزش های الهی، کمتر می شود.

آیت الله زین العابدین قربانی افزود: استفاده از فضای سایبری در جامعه هم می تواند تخریب گر و هم تحکیم بخش باشد.

وی ادامه داد: جامعه اگر به علم خدایی تقویت شود، آثار زیانبخش فضای مجازی کمتر بروز می کند.

امام جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام پنجم شیعیان اظهار کرد: لقب این امام بزرگوار باقر به معنای شکافنده علم هاست و باید اصول زندگی این امام همام در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی بر همین مبنا ضمن تقویت علم خدایی در جامعه به موضوع کشف حقیقت دین و اخلاق تاکید کرد.

آیت الله قربانی افزود: دین باید نقش آفرین باشد و دین اسلام بر اساس عقل و منطق است.

وی ادامه داد: اگر دین در ابعاد مختلف کشف و تبیین شود؛ بسیاری از آسیب ها در جامعه بروز نمی کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین بر ضرورت رعایت اخلاق در جامعه تاکید و اضافه کرد: دنیا با اخلاق اسلامی و برگرفته از رفتار پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و ائمه اطهار اصلاح می شود.

Share