در جلسه آتی هیات دولت

کلید اتاق طبقه هشت ساختمان استانداری گیلان به دکتر نجفی می رسد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این روزها در هر کجای استان گیلان بحث “استاندار گیلان” کاملا داغ است، از بازاریان و کسبه گرفته تا پیامک های تبلیغاتی پایگاه های خبری استان در حال عزل و نصب استاندار گیلان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این روزها در هر کجای استان گیلان بحث “استاندار گیلان” کاملا داغ است، از بازاریان و کسبه گرفته تا پیامک های تبلیغاتی پایگاه های خبری استان در حال عزل و نصب استاندار گیلان هستند.ostandari

انتخابات ۲۴ خرداد ماه ۹۲ با خلق حماسه سیاسی به پایان رسید و در این بین حسن روحانی تک کاندیدای مورد حمایت اعتدال گرایان، توانست در کثرت رقبای خود به پاستور راه یابد .

حسن روحانی منتخب ملت ایران در اولین مصاحبه مطبوعاتی با زیرکی و هوشمندی خاصی خود را وامدار حزب و جریان خاصی ندانست و گفت : من منتخب کل ملت ایران هستم .

اما راس هرم قدرت در استان گیلان، استانداری است که از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۱ کلید آن در دستان علی انصاری، حاج عبدالوهاب، تابش، سید علی‌اکبر طاهایی، علی صوفی، مهندس مسعود سلطانی فر، سردار علی عبداللهی، مهندس روح الله قهرمانی چابک، سردار مهدی سعادتی بوده و از شهریور ۹۱ مهندس کیهان هاشم‌نیا بر این مقام منصوب شدند.

تفاوت انتخاب استاندار در گیلان بر می گردد به این نکته که عده ای همواره به دنبال انتخاب استاندار بومی بودند و به همان اندازه عده ای دیگر به دنبال استاندار غیر بومی و این سماجت کار را بجایی رساند که بسیاری از اهالی و مسئولین استان گیلان از این رویکرد ابراز نارضایتی کردند .

انتخاب استاندار گیلان به حدی شایعات و گمانه زنی هارا افزایش داده که هر روز یک استاندار در گیلان منصوب می شود.

در گیلان، یک روز، عطاالله حکیمی نماینده مردم رودبار در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به عنوان سکاندار استانداری گیلان معرفی کردند که البته وی با انتشار بیانیه ای از قبول این مسئولیت انصراف داده و با توجه به عهدی که با مردمش بسته بود، خدمت به مردم حوزه انتخابیه خود را ترجیح داد.

اعتدال گرایان استان گیلان به ضرس قاطع از عبدالغفار شجاع حمایت می کنند، مجمع نمایندگان گیلان، علیزاده و هاشم نیا و کاتب رو جزو سه گزینه مطروحه می داند اما اولویت اول خود را حمایت از هاشم نیا (استاندار فعلی) می دانند.Najafi1

شنیده شده است جریانی به دنبال استاندار شدن محمد اکبر زاده (معاونت سیاسی امنیتی استاندار فعلی) بودند اما وقتی که از بخت کم وی برای تصدی این سمت آگاه شدند و از سوی دیگر از عزم دولت برای تغییر استاندار فعلی با خبر گشتند، حمایت بی چون و چرای خود از دکتر محمد علی نجفی را در اولویت کار خود قرار دادند.

 ولی با توجه به اخبار رسیده  به نظر می رسد دولت تدبیر و امید در جلسه آتی هیات دولت دکتر محمد علی نجفی به عنوان استاندار گیلان معرفی می کند .

گزینه هایی که برای استاندار شدن گیلان معرفی شدند و توضیحی مختصر در مورد آنها :

عطاالله حکیمی: نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد مردمی دکتر روحانی

عبد الغفار شجاع: متولد ۱۳۲۴ در بندر انزلی و رئیس ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در گیلان و سه دوره نماینده مردم انزلی و رئیس اسبق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی

اسماعیل عبدالهی: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان

محمد جعفر علیزاده: معاونت عمرانی استانداری گیلان و اصفهان، معاونت وزیر مسکن و راه و مدیر عاملی شرکت مادر تخصصی مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی

کاتب: کارمند وزارت اطلاعات

حمیدرضا ناطق‌نوری: فرزند احمد ناطق نوری و برادر زاده حجت السلام علی اکبر ناطق نوری

علی نیکزاد: وزیر راه و شهرسازی در دولت دهم محمود احمدی نژاد

نصرت الله نادم: وی پیشتر سمت مدیر بازاریابی و امور مشتریان بانک سینا را بر عهده داشت اما هم اکنون مدیر آموزش و پژوهش بانک سینا می باشد.

محمد اکبرزاده: رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ گیلان که معاون عمرانی استانداری گیلان بوده و هم اکنون به معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان مشغول به کار است.

کیهان هاشم نیا: استاندار فعلی گیلان، متولد ۱۳۳۹ در آستارا می باشد. او در اوایل دهه شصت بر اثر سهل انگاری همکاران در محل خدمت خود بر اثر اصابت گلوله، دچار مصدومیت جسمانی شد. او از اردیبهشت ۱۳۸۷ تا خرداد ۱۳۹۱ معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان و پیش از آن دارای مسئولیت‌هایی چون معاون برنامه‌ریزی، معاون فرهنگی و سرپرست دفتر تشکیلات و روش‌ها در بنیاد مستضعفان و جانبازان کشور، ۱۳ سال مدیرکل بنیاد مستضعفان و جانبازان و بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان و معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا بود. وی در تاریخ پنجم شهریور ماه ۱۳۹۱، علیرغم مخالفت شدید اصولگرایان و در راس آن حسن کربلایی از فعالان سیاسی استان گیلان و دبیر موتلفه اسلامی گیلان، به سمت استاندار گیلان منصوب و جایگزین مهدی سعادتی گردید.

هادی حق‌شناس: متولد ۱۳۴۶ در شهرستان صومعه سرا و مدیرکل اسبق بنادر و کشتیرانی گیلان، نماینده مردم بندر انزلی در دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی می‌باشد. وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ از حامیان اصلی دکترحسن روحانی بود.

محمدعلی نجفی: متولد سال ۱۳۳۵ در آستانه اشرفیه و دارای مدرک دکتری مدیریت استراتژیک است که سابقه معاونت طرح و برنامه و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش و سرپرستی منطقه ویژه اقتصادی انزلی را در کارنامه کاری خود دارد.

اما در حال حاضر با روی کار آمدن روحانی باید منتظر ماند و دید که وی چه کسی را به عنوان استاندار گیلان انتخاب خواهد کرد تا سرنوشت کلید دار اتاق طبقه هشت ساختمان سفید خیابان معلم رشت مشخص شود …/زبان گویا

حسن خسته بند،ایرج ندیمی،محمد حسین قربانی،مهرداد لاهوتی،محمد مهدی رهبری،غلامعلی جعفرزاده،جبارکوچکی نژاد،حسن تامینی،محمود شکری،صفر نعیمی،ناصر عاشوری،حمید ._رضا خصوصی

Share